مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
گزارش وزارت کشور سعودی؛

جزئیات حمله تروریستی داعش به مجلس عزاداری شیعیان عربستان

وزارت کشور عربستان جزئیات حمله تروریستی داعش در استان «قطیف» در شرق این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ وزارت کشور عربستان سعودی جزئیاتی از حادثه تروریستی دیشب که یکی از مساجد شهر «سیهات» در استان شرقی عربستان را هدف قرار داد، اعلام کرد.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت که حوالی ساعت هفت دیشب ـ جمعه 24 مهرماه 1394 ـ یک شخص که یک مسلسل در دست داشت، در نزدیک مسجدی در منطقه «حی الکوثر» شهر «سیهات» دیده شد که به افراد پیاده در اطراف مسجد تیراندازی می کرد.

او اضافه کرد: یک گشتی نظامی که در حوالی این مسجد بود با این تروریست درگیر شد و  پس از تبادل آتش، او را به هلاکت رساند.

بنا بر این گزارش رسمی، در این حمله تروریستی ضمن کشته شدن یک تروریست، 5 شهروند غیرنظامی از جمله یک زن به شهادت رسیدند و 9 تن دیگر هم مجروح شدند.

آن زن «خانم بثنیه العباد» 22 ساله و دانشجوی سال پنجم رشته پزشکی در دانشگاه «الدمام» بود؛ دختر شهیدی که در مسیر رفتن به مجلس عزاداری حسینی به شهادت رسید.

«جعفر العباد» عموی این بانو گفت: "وی در راه عقایدش، شهید از دنیا رفت. مردم برای تبریک گفتن به والدین او هجوم آورده اند".

وی با اعتقادی راسخ افزود: "بثینه بزودی به عنوان پزشک از دانشگاه فارغ التحصیل می شد. اما حالا او شهید شده و این بهتر است." 

وی سخنان شیعیان دیگر را نقل کرد که گفته اند: "چنین حملاتی ما را از ادامه دادن به برگزاری مراسم عزاداری باز نمی دارد".

همچنین «ناسمه السعدة» از فعالان استان شرقی گفت: "از زمان آغاز مراسم عاشورا داوطلبان هماهنگ با مقامات عربستان اقدام به برپایی ایست بازرسی در ورودی های مکان های عزاداری کرده اند".

وی ادامه داد: "ساکنان شهر دمام که شیعیان در آن اجازه ندارند مکان های عبادی احداث کنند، برای شرکت در مراسم عزاداری که در ایام ماه محرم به صورت مرتب برگزار می شود ، به سیهات می آیند".

سعدة تأکید کرد: "ما خواستار محافظت بیشتر و نیز قانونی هستیم که فرقه گرایی را جرم اعلام کند. ما در جایی به سر می بریم که از مقوا ساخته شده است و هر لحظه ممکن است آتش بگیرد".

وی افزود: "مردم عصبانی اند. این حملات فقط ما را به مراسم خود پایبندتر می کند. آنها نمی توانند ما را از برگزاری مراسم عقیدتی خود باز بدارند".

در مراسم عاشورای پارسال افراد مسلح هفت نفر از عزاداران شیعه ، از جمله کودکان، را در شهر الدوله در شرق عربستان کشتند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله دیشب به مسجد شیعیان عربستان را به عهده گرفته است و اعلام کرده که یکی از عناصر این گروه تروریستی به نام «شجاع الدوسری» این جنایت را انجام داده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون