مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات

۱۳۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انهدام نفربرهای زرهی اماراتی در جنوب یمن + عکس

نیروهای نظامی یمن با نصب کمینی توانستند که تعدادی از نفربرهای زرهی اماراتی را منهدم کنند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور کمین بزرگی را در جنوب این کشور انجام دادند.

این نیروها توانستند با انجام کمین در مسیر ناوگان زرهی اماراتی در منطقه «مکیراس» در استان «ابین»، تعدادی از نفربرهای اماراتی را منهدم کردند.

این کمین در منطقه «مکیراس» صورت گرفت که رسانه های مغرض هفته پیش ادعا کرده بودند که از کنترل ارتش و نیروهای مردمی خارج شده است.

همچنین ارتش یمن و نیروهای مردمی این کشور در طول هفته های اخیر توانستند که با نصب کمین در مسیر ناوگان خودروهای رژیم سعودی و نیز حمله به پایگاه های مرزی این کشور، ده ها خودروی زرهی این رژیم را از بین ببرند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

آسمانی شدن دو مجاهد حزب الله در شهر «الزبدانی» سوریه + عکس

دو تن از رزمندگان حزب الله در شهر «الزبدانی» سوریه به شهادت رسیدند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ خبر شهادت دو تن دیگر از اعضای حزب الله لبنان اعلام شد.

شهیدان «محمد عارف طالب» اهل روستای «صلحا» و «احمد علی الدر» اهل روستای «مجدل زون» در نبرد با تروریست های تکفیری در شهر استراتژیک «الزبدانی» به فیض شهادت نائل آمدند.

پیکر این شهدا طی روزهای آتی در مناطق مختلف لبنان تشییع خواهد شد.

رزمندگان حزب الله طی هفته های اخیر بخش اعظم شهر الزبدانی را آزاد کردند و تروریست ها تنها در بخش کوچکی از این شهر در محاصره قرار دارند.

شهر الزبدانی که در نزدیکی مرزهای مشترک لبنان با سوریه قرار دارد، از اهمیت زیادی برای حزب الله لبنان برخوردار است.

شهید «محمد عارف طالب»

شهید «احمد علی الدر»

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰
گزارشی از یک توافق محرمانه؛

چرا بوی تجزیه از یمن بلند می‌شود/ آیا اتفاقات یمن با تحولات سوریه مرتبط است؟

سفر مشهور محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی به مسکو در ۱۹ می و موافقت ضمنی وی با طرح پوتین در مورد ائتلاف جدید مبارزه با داعش در سوریه برای از بین بردن تروریسم را می‌توان آغازگر یک مرحله جدید دانست.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ فضای ژئو پلتیک و تلاش های دیپلماتیک بین طرف‌های اصلی پرونده های منطقه‌ای نشان می‌دهد که مرحله جدیدی از تحولات منطقه آغاز شده که سرفصل آن حل و فصل بحران و درگیری‌های ریشه دار منطقه‌ای از جمله در سوریه است.

در ماه‌های اخیر تحولات شگفتی در عرصه مناسبات دیپلماتیک صورت گرفته است. سفر مشهور محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی به مسکو در ۱۹ می و موافقت ضمنی وی با طرح پوتین در مورد ائتلاف جدید مبارزه با داعش در سوریه برای از بین بردن تروریسم را می‌توان آغازگر این مرحله جدید دانست. در سایه همین توافق، علی مملوک مرد امنیتی بشار اسد در ۷ ژوئیه به جده رفت و با محمد بن سلمان دیدار کرد؛ خبری که از سوی مقامات سوریه تکذیب می‌شود. همچنین نشست دوحه بین وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان شکل گرفت، دو روز بعد ولید معلم به تهران سفر کرد تا در مورد طرح پوتین و ابتکار ایران برای حل بحران سوریه به بحث بپردازد. ادامه‌ی این رفت‌وآمدها و دیدار سیاسی، قرار است در روزهای آینده در مسکو دنبال شود.

همچنین کانال های دیپلماتیک بین تهران و مسکو با سفر محمد جواد ظریف به مسکو فعال تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد. ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، پس از تهران به مسقط پایتخت عمان سفر کرد، پایتختی که محل حل و فصل پرونده‌های مختلف واقع شده است. سفر قریب‌الوقوع «جفری فلتمن» معاون آمریکایی «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد به دمشق نیز یکی دیگر از شاخص‌های اعجاز گونه دوره سازش‌ها بود. در همین راستا در روزهای اخیر هیأتی از انصارالله یمن با یک گروه سازمان ملل در عمان دیدار کرده و در همان حال وزیر خارجه عربستان در رم اعلام کرد که حوثی ها جزئی از مردم یمن هستند. در ادامه دیدارهای مسقط یک طرح ۱۰مادهای بین ارتش و انصارالله با جنبش جنوب تصویب شد که قرار است در ریاض نیز مورد بررسی قرار گیرد.

سعودی‌ها که نیازمند جدی در کسب پیروزی و حتی محدود در یمن هستند، به روش‌های مختلف درخواست کرده بودند که اجازه یک جای پای کوچک در عدن پبدا کنند. البته پس از هماهنگی بین انصارالله و جنبش جنوب برای واگذار کردن امنیت عدن و خلاء شکل گرفته، نیروهای سعودی، اماراتی و چند ملیتی از کشورهای عربی با کمک بمباران‌های وحشیانه، توانستند به بخش‌هایی از شهر عدن نفوذ کنند و سپس با همین شیوه از طریق پیاده کردن نیرو از دریا به ساحل با پوشش بمباران‌های شدید هوایی وارد بخش‌هایی از استان‌های حجة، لحج، تعز و بیضاء نیز شدند و اکنون برای تکرار همین سناریو در استان حدیده آماده می‌شوند تا مسیر نزدیک‌تری تا صنعا پایتخت یمن داشته باشند.

با اینکه در توافق اخیر انصارالله و ارتش و جنبش جنوب ، استان‌های جنوبی به آنها واگذار شده ولی به دلیل جنگ تبلیغاتی و اقدامات وحشیانه القاعده و جریان اصلاح اخوانی و نیروهای منصورهادی مجددآ نیروهای انصارالله مجبور شدند تا اقدام به پاکسازی استان‌ها و از جمله تعز، را آغاز کرده و آنها را تا حدودی به عقب برانند. سعودی‌ها که می‌خواستند طرف اصلی در هر گونه مذاکره‌ای باشند و برای خود حق وتو قائل هستند، در قبال مصوبه‌ی ۱۰ ماده‌ای انصارالله و جنبش جنوب در آستانه شکست قرار گرفته‌اند.

کلیات معادلات جدید که از سوی مسکو مطرح شده، گرچه ممکن است به حل و فصل برخی پرونده‌های منطقه‌ای از جمله بحران سوریه منجر شود، اما نشانه‌های ملموسی از طرح تجزیه یمن به دو بخش شمالی و جنوبی در آن دیده می‌شود. نکته جالب اینکه آمریکایی‌ها موافقت خود را با این طرح عنوان کرده و بر همین اساس در ماه‌های اخیر مسئولیت پرونده سوریه را بر عهده مسکو قرار داده‌اند. تا به دلیل تنگناهای راهبردی و تاکتیکی آمریکا که پروژه‌های گوناگون آنها تا به حال نتیجه‌ای جز شکست نداشته، رایزنی برای نشست مسکو ۳ را تدارک نمایند. ظاهرا سعودی‌ها هم قول داده‌اند که با عقب کشیدن از سوریه زمینه یک پروسه سیاسی در سوریه را بپذیرند.

جالب اینجاست که سعودی‌ها در مذاکرات عنوان کرده‌اند که توقف حمایت‌های اقتصادی و نظامی آنها از مخالفان مسلح در سوریه می‌تواند ۸۰ درصد از نابسامانی های سوریه را مهار کرده و قطر و ترکیه با وجود تحرکات بین‌المللی در زمینه بحران سوریه، نقش چندانی در تحولات امنیتی این کشور ندارند. خصوصا اینکه روسیه با اطلاع آمریکا جنگنده میگ ۳۱ را در اختیار سوریه قرار داده و آمریکا و آلمان اعلام کردند که موشک‌های پاتریوت خود را از ترکیه خارج می کنند این بدان معناست که طرح منطقه امن ترکیه در شمال سوریه نقش بر آب شده و ترکیه با گزینه‌های محدودی در سوریه روبرو است.

بازیگران عرصه داخلی یمن اما با بروز ابعاد و زوایای طرح تجزیه‌طلبانه مذکور مخالفت خود با آن را آغاز کردند،‌ قاطع‌ترین مواضع از سوی انصارالله صادر شده و آنها تجاوز عربستان به یمن را در راستای منافع رژیم صهیونیستی برای تجزیه این کشور توصیف کردند.

انصارالله اعتقاد دارد که در ائتلاف با گروه‌های داخلی یمن از جمله جنبش جنوبی می‌توانند جلوی طرح آمریکایی سعودی تجزیه یمن را بگیرند. جنبش انصار الله به خوبی می‌داند که متجاوزان سعودی با همراهی جریان‌های وابسته به عبد ربه منصور هادی و تکفیری‌ها بدنبال موقعیت مناسب‌تری در جنوب یمن هستند، آنها هم قسم شده‌اند که طرح تجزیه جنوب یمن از بخش‌های شمالی آن را دنبال کنند.

نکته مهم در این بحث این است که غرب و شرکای عرب منطقه‌ای آن، به دلیل بن بست‌های راهبردی برای محقق کردن اهداف خود در سوریه، اغماض روسیه در حملات اخیر و دیگر استان‌ها به منظور اشغال آنها را در ازاء چراغ سبز غرب به روسیه در پرونده سوریه قرار داده‌اند و البته خواستار یک مهم تضمین شده از منافع خود در سوریه در مسیر مذاکرات سیاسی توسط روسیه هستند.

نکته عجیب در این میان روحیه معامله گرانه مقامات کرملین است، هادی محمدی تحلیلگر مسائل راهبردی در این زمینه با انتقاد از سیاست‌های منفعت طلبانه مسکو تأکید کرد که با توجه به ائتلاف راهبردی روسیه با تهران ، مسکو باید در هر نوع معامله با آمریکا، منافع جمهوری اسلامی ایران را در نظر داشته باشد. چرا که ادامه این روند می‌تواند مقامات تهران را نسبت به تعهدات و التزامات مسکو در چارچوب توافق‌نامه‌های دوجانبه بدبین کرده و آنها را به این نتیجه برساند که روس‌ها ممکن است در زمینه ابعاد و منافع استراتژیک جمهوری اسلامی ایران نیز دست به معامله با دیگر طرف‌های بین‌المللی بزنند.

در طرح معامله گرانه غرب درمورد یمن، چند نکته حائز اهمیت است؛ طبق این طرح یمن به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم خواهد شد که این امر با همراه کردن جنبش جنوب با سیاست‌های آل‌سعود امکان پذیر بوده و در ازای کمک‌های مالی اغوا کننده برگ برنده در جنوب یمن در دستان سعودی‌ها خواهد بود.

البته کار به اینجا ختم نشده و سعودی‌ها بعد از مجبور شدن به واگذاری یمن شمالی به انصار الله برای مناطق استراتژیک قسمت شمال نیز برنامه‌ریزی می‌کنند. به این معنا که علاوه بر بندر استراتژیک عدن و در اختیار داشتن تنگه راهبردی باب المندب، شهر بندری الحدیده و شهر نفت خیر شبوه و بسیاری از مناطق راهبردی و اقتصادی را به نفع بخش جنوبی مصادره خواهند کرد تا از این طریق اهرم‌های اقتصادی و راهبردی دولت شمال یمن به رهبری انصارالله را از دست آنها خارج کند.

البته خوسبختانه این طرح با هوشمندی انصارالله به بن بست کشیده شد و طی توافق انصارالله با جنبش جنوب یک مسیر یمنی - یمنی را رقم زده است که محل امیدی برای سعودی‌ها نیست.

انصارالله طی توافق با جنبش جنوب به دو هدف استراتژیک دست یافت: اول اینکه با این کار توانست طرح غرب برای معامله با یمن را زیر سوال ببرد و سعودی‌ها که دندان خود را برای همکاری با جنبش جنوب تیز کرده بودند ناامید سازد. زیرا با این طرح امنیت جنوب یمن بر عهده جنبش جنوب قرار گرفت و انصارالله اختیارات لازم را به آنان واگذار کرد و دیگر احتیاجی به معامله جنبش جنوب با آل سعود وجود نخواهد داشت.

دوم اینکه با این توافق فرصت جدیدی برای انصار الله فراهم شد تا با تمرکز بیشتر در استان‌های یمن شمالی که مورد تعرض مزدوران سعودی است را به سادگی پاکسازی کند.

پروسه مذاکرات سیاسی در مورد سوریه، اگر چه با مدیریت شکلی و محتوایی مشترک روسیه - ایران به پیش می‌رود ولی برخی نگرانی‌ها از رفتار پنهانی روسیه با آمریکا، می‌تواند بر عرصه‌های همکاری بین روسیه و تهران سایه بیاندازد. شواهد دیگری نیز در دست است که هرگونه رفتار دوگانه روسیه را منتفی می‌داند و معتقد است روسیه به دلیل شرایط ژئوپلتیکی جدید ایران، توانمندی‌ها و جایگاه منطقه ای و چالش های بزرگی که بین روسیه و آمریکا در بحث اوکراین وجود دارد، با نگاه نیاز به همکاری با ایران می‌اندیشد. لذا این فرض که روسیه وارد بده بستان جدی با غرب در پرونده سوریه و یا یمن شده باشد را منتفی می‌داند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

شهادت زن شیعه سوری در حمله موشکی تکفیری ها

یکی از زنان شهر شیعه نشین «فوعه» در حمله موشکی گروه های تکفیری به شهادت رسید.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ گروه های تکفیری حملات موشکی خود را به شهرهای شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» از سر گرفتند.

در حمله امروز تکفیری ها یک از زنان شهر فوعه به شهادت رسید و تعداد دیگری از اهالی این دو شهر شیعه نشین که بیشتر زنان و کودکان بودند هم مجروح شدند.

گروه های تکفیری ها در هفته های اخیر شهرهای فوعه و کفریا را با هزاران خمپاره و موشک هدف قرار دادند که در این حملات ده ها تن از اهالی این دو شهر به شهادت رسیدند.

هم اکنون این دو شهر از کمبود مواد غذایی و امکانات درمانی رنج می برند و بسیاری از مجروحین به دنبال کمبود دارو و امکانات درمانی یا به شهادت می رسند یا دچار معلولیت مادام العمر می شوند.

کمبود مواد غذایی در این شهرها سبب شده است که اهالی این دو شهر به خصوص کودکان از سوء تغذیه رنج ببرند واین مساله سبب گسترش بیماری ها در این شهرهای شیعه نشین شده است.

شهرهای فوعه و کفریا از پنج ماه پیش که شهر ادلب سقوط کرد، در محاصره کامل گروه های تکفیری قرار گرفت و این گروه اجازه ورود و خروج مردم و نیز ورود مواد غذایی، سوخت و دارو را به این دو شهر شیعه نشین نمی دهند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

استقرار گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان/ یک فرمانده ایرانی مسئول حمله راکتی به اسرائیل است؟ + تصاویر

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرافکنانه؛ ایران را به دست داشتن در حملات راکتی به اسرائیل، از بلندی های جولان در سوریه متهم کرده است.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه شمار زیادی از نظامیان خود را در نوار مرزی واقع در بلندی های اشغالی جولان مستقر کرد.

رسانه‌های فلسطینی به نقل از شاهدان عینی در اطراف شهر قنیطره غربی در بلندی‌های جولان گزارش دادند، ارتش رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از تانک ها و جنگ افزارهای خود را در نوار مرزی واقع در این منطقه مستقر کرده است.

این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از حملات هوایی این رژیم به حومه استان قنیطره که به شهادت ۵ شهروند سوری منجر شد، صورت می‌گیرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته یک خودروی غیر نظامی در منطقه الکوم در حومه قنیطره سوریه را بمباران کردند که منجر به شهادت هر ۵ سرنشین خودرو شد.

رژیم صهیونیستی با اعتراف به این تجاوز، ادعا کرد خودروی یاد شده حامل نیروهای مقاومت بوده که دیروز اقدام به شلیک ۴ موشک از منطقه جولان سوریه به سمت شهرک های صهیونیستی کرده بودند.

به دنبال این ادعاها، جنگنده های رژیم صهیونیستی یکی از مراکز وابسته به ارتش سوریه را هدف گرفتند که منجر به شهادت یکی از سربازان و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد.

عصر دیروز نیز یک بالگرد نظامی اقدام به شلیک چند موشک به ساختمان استانداری قنیطره کرد که با بمباران مناطق دیگری از این منطقه همزمان بود. این حمله‌ها منجر به برخی خسارت های مادی شد.

به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بمباران‌های دیروز این رژیم ۱۴ نقطه را در داخل خاک سوریه هدف قرار داد.

تحلیلگران این بمباران‌ها را چیزی بیش از پاسخ به چند موشک شلیک شده از جولان دانستند.

شبکه المنار لبنان در همین رابطه به نقل از منابع سوری تاکید کرد که هنگ ۱۳۷ ارتش سوریه که در روزهای اخیر نقش موثری در مقابله با حملات اخیر تکفیری ها به درعا و قنیطره ایفا کرده بود، هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته است تا بدین وسیله روحیه گروه‌های تروریستی را افزایش دهند. طی روزهای گذشته، فرماندهان گروه‌های تروریستی خواستار بهره گیری از پوشش هوایی صهیونیست ها و حمله به مراکز نظامی ارتش سوریه در قنیطره شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش این رژیم مدعی شدند: نیروی هوایی اسرائیل یک خودرو حامل ۴ الی ۵ عنصر از یک گروه تروریستی را که دیروز اقدام به شلیک موشک به سمت اسرائیل کرده بودند هدف قرار داد.

ادرعی همچنین مدعی شد: ارتش اسرائیل این تیم تروریستی را قبل و بعد از پرتاب موشک‌ها زیر نظر گرفت و با تلاش دقیق اطلاعاتی، آنها را در وسط جولان هدف گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرافکنانه؛ ایران را به دست داشتن در حملات راکتی به اسرائیل، از بلندی های جولان در سوریه متهم کرده است.

وی روز گذشته گفت: کشورهایی که در پذیرفتن ایران شتاب می‌کنند باید بدانند که یک فرمانده ایرانی هدایت و پشتیبانی گروهی را به عهده داشته که به سوی اسرائیل راکت شلیک کرده است.

هدف اصلی رژیم صهیونیستی در ماجرای شلیک موشک‌ها در منطقه اشغالی جولان متهم کردن ایران است.

این رژیم اصرار دارد بگوید مغز متفکر این حملات، ایران است و به دنبال بهره برداری سیاسی از این ماجراست.

رژیم صهیونیستی حتی جنبش جهاد اسلامی را که روابط نزدیک با ایران دارد درباره شلیک این موشک‌ها متهم کرد تا افکار عمومی این رژیم این اتهام را باور کنند.

مسئله عجیب آن است که رسانه‌های اسرائیلی حتی رادیو ارتش این رژیم به افکار عمومی می‌گویند باید به این حمله پاسخ داد و خویشتنداری را کنار گذاشت. بنابراین در این شرایط باید در چند ساعت آینده منتظر تنش‌های شدیدی باشیم.

ارتش سوریه و گروه‌های مردمی این کشور آمادگی کامل خود را برای مقابله با این گونه اقدامات اعلام کرده‌اند اما باور منابع اسرائیلی آن است که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دستوری برای پاسخ دادن به این حملات صادر نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تا کنون، حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از بلندی های جولان سوریه را به اشغال خود در آورده است. ۵۱۰ کیلومتر دیگر از بلندی های جولان همچنان در محدوده سیطره حکومت سوریه قرار دارد.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰
با مشارکت ۳۴۸ دانشجو تشکیل شد؛

هسته اولیه گردان امام حسن(ع) برای دفاع از مقدسات عراق + تصاویر

نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: در پاسخ به ندای مرجعیت هسته اولیه گردان امام حسن(ع) برای دفاع از مقدسات عراق تشکیل شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ ۳۴۸ تن از دانشجویان استان الدیوانیه عراق پس از پشت سر نهادن دوره آموزش نظامی، هسته اولیه گردان امام حسن(ع) را برای دفاع از عراق و مقدسات آن تشکیل دادند.

این افراد تحت اشراف یگان رزمی العباس(ع) در کنار نیروهای داوطلب مردمی و در قالب نیروهای احتیاط از تمامیت ارضی عراق دفاع خواهند نمود.

این دوره آموزشی در کنار صدها دوره آموزشی دیگر که در استان های عراق برگزار گردید، با همکاری مرکز فرهنگی امام حسن(ع) و پلیس شهر دیوانیه برگزار گردید.

«شیخ لیث السائر» نماینده مرجعیت در استان دیوانیه و مسئول مرکز فرهنگی امام حسن(ع) گفت: این گردان پس از فرمایشات مرجعیت اعلای جهان تشیع مبنی بر مشارکت دانش آموزان و دانشجویان در آموزش های نظامی برای حفظ آمادگی دفاعی و توانایی پیوستن به رزمندگان در خطوط مقدم جبهه ها برای دفاع از میهن تشکیل گردیده است.

نیروهای داوطلب گردان‌ امام حسن(ع) تا کنون تحت نظر مربیان خود نحوه کار با اسلحه کلاشنیکف و BKC و برخی سلاح‌های پشتیبان مثل RPG۷، قناصه و سایر فنون رزم را در شرایط مختلف فرا گرفته‌اند.

این گردان متشکل از ۳۴۸ نفربه ۴ گروهان امام مجتبی (ع)، کریم اهل بیت (ع)، سبط اول و امام دوم تقسیم گردیده‌اند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

عکس خبری/ حمله خمپاره ای گروه های تکفیری به شهرهای شیعه نشین سوریه

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ گروه های تکفیری به صورت روزانه شهرهای شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در استان «ادلب» سوریه را با صدها خمپاره و موشک هدف قرار می دهند که این حملات به شهادت و مجروحیت تعدادی از اهالی این دو شهر شیعه نشین منجر می شود.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

عکس/ دمشق بدون شرح

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ زندگی عادی در شهر «دمشق» پایتخت سوریه پس از گذشت پنج سال از شروع ناآرامی ها در این کشور در جریان است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

عکس خبری/ تشرف سردار سلیمانی به حرم امام حسین(ع)

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ صفحه رسمی یکی از گروه های مقاومت اسلامی عراق در شبکه اجتماعی فیسبوک با انتشار تصاویری از تشرف فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آستان مقدس حسین بن علی(ع) خبر داد.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

سردار سلیمانی به حرم حضرت سیدالشهدا(ع) مشرف شد + عکس

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه معاون رئیس هیأت فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی) به آستان مقدس حسینی مشرف شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ صفحه رسمی یکی از گروه های مقاومت اسلامی عراق در شبکه اجتماعی فیس بوک با انتشار تصاویری از تشرف سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آستان مقدس سیدالشهدا(ع) خبر داد.

به استناد این تصاویر، سردار سلیمانی به همراه «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس هیأت فرماندهی گروه‌های داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی)، پس از عروج به بین الحرمین وارد حرم حضرت سیدالشهدا(ع) شده است.

سردار پرآوازه جبهه مقاومت اسلامی که این روزها تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی است؛ پس از زیارت در دفتر تولیت آستان مقدس حسینی حضور یافت.

شایان ذکر است که بنا به گفته مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروهای مستشاری ایران در عراق، به این کشور تردد دارد.

*** برای مشاهده تصاویر بیشتر، اینجا را کلیک کنید

  • خدام السیدة زینب

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون