مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

حمله شیمیایی به ادلب یا انفجار در محل ساخت موشک‌های سمی؟ + تصاویر

طبق ادعای رسانه های معارض سوریه دستکم ۵۸ نفر در حمله‌ای هوایی به منطقه خان شیخون در استان ادلب، کشته و تعدادی هم مجروح شدند.

به گزارش ـ مدافعون ـ رسانه‌های معارض نظامی سوریه ازجمله شبکه‌های الجزیره و العربیه با فضاسازی گسترده و پخش تصاویر مبهم مدعی شدند که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در مناطقی از ادلب استفاده کرده است.

طبق ادعای این رسانه ها دستکم ۵۸ نفر در حمله‌ای هوایی به منطقه خان شیخون در استان ادلب، کشته و تعدادی هم مجروح شدند. خان شیخون در ۷۰ کیلومتری جنوب ادلب قرار دارد.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه نیز مدعی شد هواپیماهای روسی یا سوری عامل حمله با استفاده از گازهای شیمیایی بوده‌اند.

یکی از مقام‌های سرویس آمبولانس ادلب گفت که وضعیت در شهر خان شیخون بسیار بد است. او گفت بسیاری، اغلب از کودکان، در حال خفگی در خیابان‌ها رها شده‌اند.

در همین حال ارتش سوریه پیش تر اعلام کرد: از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند، در گذشته استفاده نکرده است و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.

 یک منبع نظامی سوری ادعاهای مطرح شده درباره حمله شیمیایی ارتش این کشور به منطقه خان شیخون را کاملا بی اساس دانست.

این منبع نظامی گفت: ارتش سوریه سلاح شیمیایی یا گاز سمی ندارد و هیچ حمله ای علیه خان شیخون ادلب انجام نداده است. تمام ادعاهایی که در این باره مطرح می شود، عاری از صحت است.

این منبع نظامی افزود: ادعاهایی که در این باره مطرح شده، کار مخالفان است و با هدف توجیه شکست های بزرگشان، به ویژه در عملیات اخیر در ریف شمالی حماه، مطرح می شود.

وی گفت: مخالفان در وضعیت شکست به سر می برند. عادت کرده ایم که آن ها پس از هر شکست کاری برای فضا سازی علیه دولت انجام دهند. بعید نیست که آنان خود این کار را انجام داده باشند تا موجی تبلیغاتی علیه ارتش سوریه به راه اندازند.

مسکو نیز حمله هوایی جنگنده بمب افکن‌های روسیه به شهر خان شیخون در ادلب سوریه را تکذیب کرد.

انفجار در محل ساخت موشک‌های سمی تروریستها در ادلب

از سوی دیگر برخی رسانه ها اعلام کردند انفجار در محل ساخت موشک‌های سمی متعلق به تروریستها در حومه ادلب سوریه باعث مسمومیت و مرگ تعدادی کودک شد.

طبق این گزارش، مواد اولیه برای ساخت موشکهای حامل گازهای سمی مورد استفاده توسط تروریستها از مرزهای ترکیه به دست آنها رسیده است. گروههای مسلح در خان شیخون به ساخت این موشکها مبادرت می کردند تا از آنها علیه ارتش سوریه استفاده کنند. انفجار در محل ساخت این موشکها در حومه ادلب منجر به انهدام آن شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون