مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات

۱۶۳ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شهادت رزمنده جوان حزب الله در استان «حلب» سوریه + عکس

یکی دیگر از رزمندگان حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ خبر شهادت یکی دیگر از رزمندگان جوان حزب الله اعلام شد.

شهید «سامی حرب» از اهالی روستای «حاروف» در جنوب لبنان، در نبرد با تروریست های تکفیری در استان «حلب» در شمال سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید جوان حزب الله طی روزهای آتی در جنوب لبنان تشییع خواهد شد.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان حزب الله طی روزهای اخیر عملیات بزرگی را در استان حلب آغاز کرده اند که تاکنون این عملیات با پیشروی نیروهای مقاومت و هلاکت صدها تروریست همراه بوده است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰
یکی از فرماندهان حشد شعبی:

واشنگتن در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت ما در عملیات الانبار است

"آمریکا تلاش مى کند مانع مشارکت بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و گروه هاى مقاومت اسلامى در عملیات پاکسازی الانبار شود".

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی "حزب الله" عراق از توطئه آمریکا در این کشور پرده برداشت.

شیخ «قاسم سودانى» خاطرنشان ساخت: آمریکا تلاش مى‌کند مانع مشارکت بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و گروه‌هاى مقاومت اسلامى در عملیات پاکسازی الانبار شود.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است که آمریکایى‌ها بیوسته تلاش مى‌کنند تا نقشى در عراق داشته باشند.

این فرمانده حشد شعبی گفت: واشنگتن به صورت جدی تلاش می‌کند تا مانع از پیشرفت و موفقیت‌های رزمندگان سازمان بسیج مردمی عراق در عملیات الانبار شود.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

گزارش تصویری/ تشییع سه شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) در قم

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ پیکر سه شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) عصر امروز ـ چهارشنبه 29 مهرماه ـ با حضور روحانیت و اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایی شهر مقدس قم تشییع شد.

شهیدان «سید مجتبی حسینی»، «سید ضیاء حسینی» و «علی غلامی» سه شهید افغانی مدافع حرم بودند که توسط گروه‌های تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

پیکر سه شهید مدافع حرم در قم تشییع شد + تصاویر

پیکر مطهر سه تن از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) امروز با حضور مردم شهید پرور و ولایی قم تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ پیکر سه شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) عصر امروز ـ چهارشنبه 29 مهرماه ـ با حضور روحانیت و اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایی شهر مقدس قم تشییع شد.

مراسم تشییع این شهدای والا مقام از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد و سپس نماز میت بر پیکر مطهر این سه شهید بزرگوار به امامت آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر اقامه گردید.

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» سر می‌دادند.

سپس پیکر این سه شهید والا مقام در قطعه شهدای مدافع حرم واقع در بهشت حضرت معصومه(س) شهر قم به خاک سپرده شدند.

بنا بر گزارش ، شهیدان «سید مجتبی حسینی»، «سید ضیاء حسینی» و «علی غلامی» سه شهید افغانی مدافع حرم بودند که توسط گروه‌های تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در سوریه + عکس

دو تن دیگر از رزمندگان حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به شهادت رسیدند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ خبر شهادت دو تن دیگر از رزمندگان حزب الله اعلام شد.

شهیدان «عیسی طه» از اهالی شهر «هرمل» و «فادی حسن نصرالله» اهل روستای «برج رحال» در جنوب لبنان در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

جزئیات بیشتری در خصوص زمان و مکان شهادت این دو رزمنده حزب الله اعلام نشده است.

ارتش سوریه با کمک رزمندگان حزب الله در روزهای اخیر عملیات بزرگی را در استان حلب در شمال این کشور آغاز کرده که این عملیات تاکنون با پیشروی نیروهای مقاومت و هلاکت صدها تروریست همراه بوده است.

شهید «عیسی طه»

شهید «فادی حسن نصرالله»

  • خدام السیدة زینب
  • ۲
  • ۱

کانال رسمی مدافعان حرم در تلگرام

کانال رسمی مدافعان حرم در تلگرام افتتاح شد

مخاطبان می توانند از طریق لینک زیر به صفحه مدافعان حرم در شبکه اجتماعی تلگرام بپیوندند و اهم اخبار یا پیامک های مدافعان حرم را دریافت کنند.

برای استفاده از کانال تلگرام باید نرم افزار تلگرام را در گوشی خود به روز رسانی کنید و یا از نرم افزار تلگرام بر روی کامپیوتر و یا از نسخه انلاین تلگرام استفاده کنید.

https://telegram.me/modafeon

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

جنگنده های روس در محور عملیات «الانبار» و «صلاح الدین»

وزارت دفاع عراق اعلام کرد، جنگنده‌های جدید وارد جبهه‌های جنگ و در محور عملیات «الانبار» و «صلاح الدین» به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ وزارت دفاع عراق اعلام کرد که از این پس، با تجهیزات و جنگنده‌های جدید به جنگ با تروریست‌های داعش در میادین نبرد خواهد پرداخت.

این وزارتخانه تاکید کرد: جنگنده‌های جدید وارد جبهه‌های جنگ شده و در منطقه "الزنکوره" در محور عملیات الانبار ضربات سنگینی را به دشمن وارد آورده است.

وزارت دفاع عراق افزود: جنگنده‌های ارتش عراق توانسته‌اند تعداد زیادی از مواضع داعش را منهدم و افراد را به هلاکت برسانند.

به گفته این وزارتخانه، جنگنده‌های جدیدِ به خدمت گرفته شده، دو موضع داعش در محور صلاح الدین را منهدم و چهار تک تیرانداز را به هلاکت رساندند.

منابع آگاه اعلام کردند جنگنده های جدید که وزارت دفاع عراق از آن سخن می‌گوید، متعلق به نیروی هوایی روسیه است که اکنون در اختیار عراقی‌ها قرار دارد.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰
نماینده پارلمان عراق:

مخالفان حشد شعبی، طرفداران طرح تجریه عراق هستند

"گروه‌هایی که این پیروزی‌ها را کم ارزش عنوان می‌کنند؛ همان افرادی هستند که با مشارکت بسیج و گروه‌های مقاومت مخالف و خواستار تصویب لایحه گارد ملی با محوریت تجزیه بودند".

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ نماینده ائتلاف "دولة القانون" در پارلمان عراق طی سخنانی اظهار داشت: گروه‌هاى سیاسى که با حضور رزمندگان بسیج مردمى (الحشد الشعبی) و گروه هاى مقاومت در نبرد با داعش مخالف بودند؛ اکنون تلاش مى‌کنند پیروزى آن‌ها را کم‌ارزش جلوه دهند.

«محمد سعدون الصیهود» تصریح کرد: پیروزی‌هایی که با تلاش و فداکاری رزمندگان حشد شعبی و گروه‌های مقاومت به دست آمده است؛ نشان از توان نیروهای نظامی سرزمین عراق در عملیات آزادسازی دارد.

وی افزود: گروه‌های مقاومت با همه تهدیدات بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی مقابله کردند و پیروزی‌هایی به دست آوردند که همه توطئه‌ها را شکست داد.

نماینده پارلمان عراق خاطرنشان ساخت: گروه‌هایی که این پیروزی‌ها را کم ارزش عنوان می‌کنند؛ همان افرادی هستند که با مشارکت بسیج و گروه‌های مقاومت مخالف و خواستار تصویب لایحه گارد ملی با محوریت تجزیه بودند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰
اولین سفر خارجی رئیس جمهور سوریه از سال ۲۰۱۱؛

بشار اسد با پوتین در مسکو دیدار و گفتگو کرد + عکس

رؤسای جمهوری سوریه و روسیه عصر سه شنبه در مسکو دیدار و درباره مسائل مربوط به عملیات ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه گفتکو کردند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ سخنگوی کرملین اعلام کرد بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش در دیدار خود در مسکو در خصوص حملات هوایی روسیه در حمایت از عملیات نظامی سوری گفتگو کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد بشار اسد تاکید کرد اگر دخالت نظامی روسیه نبود، تروریسم بیش از پیش گسترش پیدا می‌کرد.

وی در ادامه گفت این دیدار روز سه شنبه انجام شده است.

رئیس جمهور سوریه در دیدار با همتای روسی خود، از کمک‌های روسیه به سوریه تقدیر کرده است.

اسد با تأکید بر اینکه تروریسم مانعی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه است گفت: حمایت‌های روسیه مانع از وقوع سناریوی فاجعه آمیز در سوریه شد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار برای کمک به فرآیند سیاسی و نظامی در سوریه اعلام آمادگی کرد.

ولادیمیر پوتین با ستایش از ایستادگی مردم سوریه که تقریبا به تنهایی در برابر شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی مقاومت کرده‌اند، گفت که ارتش سوریه اخیراً موفقیت‌های چشمگیری در میدان نبرد به دست آورده است.

دولت سوریه اعلام کرد بشار اسد پس از دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش در مسکو به دمشق بازگشت.

بازدید بشار اسد از مسکو، اولین سفر خارجی رئیس جمهور سوریه پس از آغاز بحران در این کشور از سال ۲۰۱۱ به بعد محسوب می‌شود.

این در حالی است که روسیه از سه هفته پیش با مجوز دمشق حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه آغاز کرده است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰
امیرعبداللهیان در انگلیس:

افزایش تعداد مستشاران ایرانی در سوریه/ راه حل نهایی در سوریه سیاسی است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حضور روسیه در منطقه با هدف مبارزه با تروریسم، قطعاً ضروری است اما راه حل نهایی در سوریه، نظامی نیست بلکه سیاسی است.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ معاون وزیر خارجه ایران که به دعوت وزارت خارجه انگلیس به لندن سفر کرده است، نگاه واقع بینانه اروپا از جمله انگلیس درباره بحران منطقه را موجب رسیدن به راه‌حل‌های عملی‌تر برای برون‌رفت از بحران‌های منطقه دانست.

«حسین امیرعبداللهیان» در تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران برای اندیشمندان، صاحب‌نظران سیاسی و سردبیران ارشد رسانه‌های انگلیس، با رد کوتاه مدت بودن همکاری ایران و روسیه و محدود شدن آن به رفع بحران سوریه گفت: روابط تهران - مسکو، پایدار و راهبردی است و جمهوری اسلامی ایران روابط مشابهی را با کشورهای اروپایی دنبال می‌کند.

وی گسترش روابط با همسایگان را از اولویت‌های سیاست خارجی کشورمان اعلام کرد و افزود: به همین علت، از تعمیق روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و عربستان سعودی، استقبال می‌کنیم.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه افزود: ممکن است عده‌ای منتقد کمک مستشاری ایران به سوریه در جنگ با تروریست‌ها باشند و آن را سازنده ندانند اما بهتر است آن‌ها ابتدا به نقش دولت‌هایی بپردازند که از گروه های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: همگان می‌دانند که وضع کنونی سوریه، پیامد همکاری و پشتیبانی شماری از کشورهای همسایه سوریه، منطقه و فرامنطقه از سازمان‌های تروریستی است.

وی تاکید کرد: اکنون آشکار شده است که اگر پای گروه‌های تروریستی به سوریه باز نمی‌شد، این بحران پیش نمی‌آمد و اکنون نیز پس از پنج سال خونبار، هیچ جایگزینی برای دولت سوریه وجود ندارد.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش سازنده خود را با ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه و نیز تلاش به منظور حفظ امنیت و یکپارچگی سوریه ارائه کرد و اکنون نیز آماده ادامه همکاری برای حفظ آرامش و برگزاری انتخابات در این کشور است.

امیرعبداللهیان با رد اینکه روسیه از هوا و ایران از زمین در سوریه عمل می‌کنند، در ادامه سخنانش در اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی در لندن تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم که آمریکایی‌ها در ابتدای شروع بحران مدعی بودند ارتش سوریه در مدت سه ماه از هم خواهد پاشید اما پس از پنج سال، ارتش سوریه همچنان مشغول جنگ با تروریست‌هاست.

وی افزود: ارتش سوریه اکنون عملیات آفندی زمینی را آغاز کرده است و مستشاران نظامی ایرانی نیز فقط در زمینه مبارزه با تروریسم، مشورت می‌دهند. در حالی که مبارزه ارتش سوریه با تروریست‌ها ادامه دارد، ما بر شمار مستشاران خود در سوریه افزوده‌ایم و هدف ما، فقط مبارزه با تروریسم در آن کشور است.

معاون وزیر امور خارجه سپس در پاسخ به پرسشی درباره نقش حزب الله در سوریه گفت: اوضاع سوریه بسیار پیچیده است مثلا در بلندی‌های جولان جبهه النصره که متحد القاعده است، فعالیت‌های تروریستی دارد.

امیرعبداللهیان افزود: مجروحان گروه‌های تروریستی القاعده و جبهه النصره، برای مداوا به اسرائیل برده می‌شوند و در مناطق اشغالی، نیروهای جبهه النصره، آزادانه تردد و به منظور عملیات تروریستی، به بیروت و دیگر شهرهای لبنان سفر می‌کنند. به همین علت است که حزب‌الله به منظور تامین امنیت در لبنان، ناچار از دخالت شده است.

وی در ادامه در برابر پرسشی درباره «جیسون رضاییان»، پاسخ داد: دستگاه قضایی ایران که قوه ای مستقل است، اسناد و مدارکی بدست آورده و بر اساس آن او را جاسوس می‌داند؛ بنابراین، اینکه در چنین جلسه‌ای و بدون بررسی اسناد و مستندات گفته شود که او جاسوس نیست حرفی غیر منطقی و غیر تخصصی است.

معاون امور خارجه ایران درباره امکان تغییر جدی در وضع سوریه پس از دخالت نظامی روسیه نیز اظهار کرد: این اقدامات با هدف مبارزه با تروریسم، قطعاً ضروری است اما راه حل نهایی، نظامی نیست بلکه سیاسی است.

امیرعبداللهیان درباره سازوکار توافق ایران و اتحادیه اروپا نیز یادآور شد: گفت‌وگوهایی انجام شده است که جزئیات آن، در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات گروه‌های تروریستی از جمله داعش، ضد اسلام است و شیعه و سنی نمی‌شناسد، تاکید کرد: ما واقعا به اتحاد شیعه و سنی اعتقاد قلبی داریم و معتقدیم داعش، نه تنها اهل سنت بلکه همه مسلمانان را بدنام می‌کند. اسناد و مدارک فراوانی موجود است که شماری از سازمان‌های اطلاعاتی خارج از منطقه، با حمایت از گروه‌های تروریستی، تلاش می‌کنند شیعه و سنی را در برابر یکدیگر قرار دهند و مسلمانان را متفرق سازند.

به گفته معاون وزیر خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی ایران در همه‌جا از جمله عراق، به شیعه، سنی، کرد و عرب، برای مبارزه با داعش و تروریسم کمک کرده است و شیعه و سنی را از هم جدا نمی‌داند.

امیرعبداللهیان افزود: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق، از جمله به سنی‌ها در آزاد ساختن تکریت، زادگاه صدام، به‌گونه‌ای بود که حتی صدای دولت عربستان سعودی را هم درآورد و عربستان سعودی از این که ما به دولت عراق، کمک مستشاری دادیم و در آزادی تکریت کمک کردیم، ناراضی شد.

وی تاکید کرد: در هر حال، ما همچون گذشته برای مبارزه با تروریسم در عراق، به شیعه، سنی و کُرد کمک خواهیم کرد و اگر دولت عربستان سعودی نیز زمانی تصمیم بگیرد با تروریسم مبارزه کند، ما استقبال می‌کنیم.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران در بخش پایانی سخنانش در اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی، گفت: درباره یمن نیز ما از مشارکت همه گروه‌های سیاسی در تعیین آینده آن کشور، حمایت می‌کنیم. یافتن راه حل سیاسی که همه احزاب و سازمان‌های یمنی را در بر گیرد و دولتی منتخب از همگان را ارائه دهد، خواست ماست.

امیرعبداللهیان گفت: همان‌گونه که معتقدیم در ساخت آینده سوریه، شرکت و همکاری همه قومیت‌ها لازم است، درباره بحرین نیز معتقدیم دولت آن کشور ناچار است با همه قشرها در تماس باشد و مردم آن کشور را باید در اداره کشور، هماهنگ سازد. به همین علت، تداوم بازداشت مخالفان دولت بحرین، از جمله شیخ علی سلمان را که به دموکراتیک‌ترین شکل ممکن مخالفت سیاسی خود را با نظام حاکم ابراز کرده، سازنده نمی‌دانیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت ایران از حوثی‌ها و اینکه ایران قصد دارد آنان را در یمن حاکم کند؟ اظهار کرد: حوثی‌ها گروهی تاثیرگذار در یمن هستند و در دو سال اخیر نقش بارزی در سرکوب القاعده در این کشور داشتند. ما در پی آن نیستیم که حوثی‌ها بر کل یمن حکومت کنند بلکه ما از یمنی حمایت می‌کنیم که همه گروه‌ها از جمله حوثی‌ها در آن نقش داشته باشند و به همین خاطر از تشکیل دولت وحدت ملی حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم و القاعده را موضوعی اساسی در یمن می‌دانیم که اکنون جهان از آن غافل شده است. ایران از یمنی حمایت می‌کند که پیام‌آور صلح و آرامش برای همه کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی باشد.

گفتنی است، وی در سفر دو روزه به انگلیس قرار است با مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر این کشور، وزیر امور خارجه انگلیس و شماری از مقام‌های این وزارتخانه و اعضای مجلس این کشور دیدار و درباره راه‌های گسترش روابط و دیگر مسائل مورد علاقه دو کشور بویژه راه‌های برون رفت از بحران های منطقه گفتوگو کند.

  • خدام السیدة زینب

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون