مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

«الرقیب» به کمک نیروهای یگان رزمی العباس (ع) آمد + عکس

برای کنترل مرزهای استان کربلا متخصصان عراقی با دوربین الرقیب به کمک رزمندگان یگان رزمی العباس(ع) آمدند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ در پاسخ به فرمایشات مرجعیت اعلای جهان تشیع در نجف اشرف مبنی بر فعال نمودن بخش نوآوری و ساخت در زمینه تجهیزات نظامی مورد نیاز در مبارزه با نیروهای تکفیری تروریست، متخصصان عراقی دوربین الرقیب را برای کنترل مرزهای استان کربلا و فراهم نمودن امکان عکس العمل به موقع در مقابل تحرکات دشمن و انجام اقدامات پیشگیرانه طراحی، ساخته و بکار گرفتند.

این دستگاه توانایی ارائه گزارش از تحرکات دشمن در مسافت‌های دور با اعلام میزان مسافت و مختصات به عنوان اطلاعات مورد نیاز سامانه موشکی برای هدف قرار دادن دشمن را دارا می‌باشد.

فرماندهی یگان، این دستاورد را جهشی مهم در زمینه کنترل هوشمند تحرکات دشمن توصیف و از ورود تجهیزات جدید در نبرد الانبار خبر داد.

این دوربین در مناطق عملیاتی مرزی استان کربلا با استان الانبار مستقر گردیده‌اند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

نیروهای داوطلب مردمی در نبرد بازپس گیری شهر رمادی از داعش + تصاویر

رزمندگان شیعه بنا به درخواست دولت عراق در نزدیکی رمادی تجمع کرده‌اند و آماده شروع عملیات خود برای حمله به نیروهای داعش هستند. همچنین شماری از نیروهای مردمی به پایگاه حبانیه اعزام شده‌اند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ دولت عراق از نیروهای داوطلب در این کشور خواسته است برای بازپس‌گیری شهر رمادی مرکز استان الانبار از تروریست‌های تکفیری داعش به یاری نیروهای دولتی بشتابند.

یک بیانیه هیات دولت عراق خاطرنشان می‌کند که پیوستن نیروهای داوطلب برای پس گرفتن شهر رمادی از عناصر داعش ضروری است، چون ارتش با کمبود نیرو مواجه است.

رزمندگان شیعه بنا به درخواست دولت عراق در نزدیکی رمادی تجمع کرده‌اند و آماده شروع عملیات خود برای حمله به نیروهای داعش هستند.

همچنین منابع اطلاع رسانی از اعزام شماری از نیروهای نظامی و مردمی به پایگاه حبانیه برای آغاز عملیات باز پس گیری الانبار از گروه داعش خبر دادند.

«احمد الاسدی» سخنگوی رسمی نیروهای بسیج مردمی در عراق گفت همه واحد‌ها و گروه‌های وابسته به نیروهای بسیج مردمی در کشور برای نبرد با تروریست های داعش در استان الانبار آماده شده اند. 

نماینده پارلمان از فراکسیون دولت قانون، در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: زمان انتظار برای حل بحران و حوادث استان الانبار به پایان رسیده است. آنچه بر سر مردم الانبار آمده است نتیجه توطئه برخی از سیاستمداران و آن دسته از افرادی است که سودشان را در جنگ و جنگ افروزی می بینند. بزرگ ترین ضربه ای که بر مردم در الانبار وارد شده است ورود عناصر داعش به مرکز این استان است.

سخنگوی بسیج مردمی عراق ادامه داد: نیروهای بسیج مردمی به طور کامل برای ورود به نبردی که نه تنها نبرد برای آزاد سازی الانبار به شمار می‌آید بلکه نبردی برای تغییر شرایط این استان و واگذاری آن به انسان‌های شریف و وطن پرست و همچنین نبردی برای اخراج تروریست‌ها و توطئه کنندگان علیه الانبار و عراق است آماده است.

وی در این بیانیه ادامه داد: ما در انتظار دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور برای ورود به استان الانبار بودیم زیرا تنها اوست که می‌تواند در این باره تصمیم گیری کند و حال که شرایط برای مشارکت نیروهای قهرمان بسیج مردمی در این نبرد فراهم شده است فرماندهی کل نیروهای مسلح نیز خواستار مشارکت بسیج مردمی در نبرد الانبار شده است، در مقابل نیروهای بسیج مردمی نیز به این خواسته به سرعت پاسخ داده‌اند.

«یوسف الکلابی» یکی دیگر از سخنگویان نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد که آزادسازی شهر رمادی از شهر تکریت ساده تر و سریع تر است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات فراهم و زمینه سازی برای تشکیل اتاق عملیات در سطح فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی آغاز شده است و ما در آستانه تکمیل طرحی فراگیر و کامل برای کمک به استان الانبار و پاکسازی آن با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و عشایر شریف هستیم.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی با انتقاد از برخی از سیاستمداران عراقی که همگام با اهداف کشورهای خارجی حرکت می‌کنند، افزود: برخی سیاستمداران وجدان، کشور و ملت خویش را به خارج فروختند.

وی افزود: ارتش عراق از بیش از ۱۰ سال پیش براساس یک سری مبانی نادرست تشکیل و پایه ریزی شد و نیاز به بازسازی کامل و بازنگری در کادر فرماندهی دارد.

الکلابی گفت: ساختار مناطق جغرافیایی استان الانبار نسبت به استان صلاح الدین ساده‌تر است و عشایر نیز برای آزادسازی الانبار از دست گروه تروریستی داعش داوطلب شده‌اند و بر این اساس، نبرد ساده و سریع‌تر خواهد بود. ما دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای داریم که برای اولین بار بکار گرفته خواهد شد و دشمن و حامیان آن‌ها را غافلگیر خواهد کرد.

از سوی دیگر «صباح کرحوت» رئیس شورای استان الانبار عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی هنوز کنترل ۳۰ درصد از مناطق راهبردی رمادی شامل مناطق سجاریه، صوفیه و منطقه نزدیک ورزشگاه را در اختیار دارند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

اعلام همبستگی ساکنان نبل و الزهراء با نیروهای ارتش سوریه + تصاویر

ساکنان دو شهرک شیعه نشین شمال سوریه با برگزاری یک راهپیمایی حمایت خود را از نیروهای ارتش در برابر تروریسم اعلام کردند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ ساکنان شهرک های شیعه نشین نبل و الزهراء به منظور اعلام همبستگی با ساکنان الفوعه و کفریا و نیروهای ارتش سوریه، که در حال حاضر در بیمارستان جسرالشغور محاصره شده‌اند، تجمع برگزار کردند.

در این تجمع، که با هدف حمایت از مقاومت ساکنان و ارتش سوریه برگزار شد، ساکنان دو شهرک نبل و الزهراء بر حمایت خود از ساکنان الفوعه و کفریا و ارتش سوریه و ایستادگی آنان در برابر تروریسم تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی نقش اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را در حمایت از تروریسم که امنیت مردم سوریه را هدف گرفته است، محکوم کردند.

شرکت کنندگان علاوه بر این، حمله وحشیانه رژیم سعودی به یمن محکوم کردند.

«حسین حرک» قاضی شرکت کننده در این تجمع گفت: ما در کنار مردم خود و نیز ساکنان الفوعه و کفریا ایستاده ایم. ما در کنار همه آزادگان جهان ایستاده ایم تا به آن‌ها بگوییم ما و شما در یک مسیر و در مسیر حق قرار داریم و به خواست خدا پیروز خواهیم شد.

«مصطفی نشاب» یکی از مسئولان شهرک نبل نیز تاکید کرد: ما امروز می‌خواهیم به ساکنان الفوعه و کفریا بگوییم ما با شما هستیم. صبر کنید. زمان پیروزی فرا خواهد رسید. ارتش سوریه به زیبا‌ترین شیوه محاصره شما را لغو خواهند کرد.

براساس آخرین اخبار منتشر شده، نیروهای ارتش سوریه و کفریا به تدریج درحال پیشروی به سمت بیمارستان محاصره شده در نزدیک جسر الشغور هستند.

شبکه المنار گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه در ادلب درحال تنگ کردن حلقه محاصره گروه‌های تروریستی هستند و سعی دارند به خطوط دفاعی آن‌ها نفوذ کنند تا به بیمارستان الوطنی (ملی) برسند.
نیروهای ارتش سوریه اکنون محور الکفیر را باز کرده اند و گزینه‌های متعددی را برای مرحله بعدی پیش رو دارند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

اشغال یکی از تاسیسات گازی سوریه به دست داعش + تصاویر

عناصر گروه تروریستی داعش، یکی از تاسیسات گازی واقع در استان حمص سوریه را اشغال کردند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ گروه تروریستی داعش شرکت گاز «اراک» را اشغال کرد.

این شرکت گاز در کنار جاده مواصلاتی بین شهرهای «تدمر» و «حمص» قرار دارد و تامین گاز تعدادی از نیروگاه های برق سوریه بر عهده این شرکت است.

البته این اولین بار نیست که این شرکت به اشغال داعش در می آید و پیش از این هم نیروهای ارتش سوریه توانسته بودند که این شرکت را از دست عناصر داعش آزاد کنند.

گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر حمله گسترده ای را برای اشغال شهرها و منابع نفتی و گازی استان حمص سوریه آغاز کرده که تاکنون به اشغال شهر «سخنه» و برخی از چاه های نفت و گاز در این استان منجر شده است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

سقوط کامل شهر «الرمادی» عراق به دست داعش

شهر الرمادی مرکز استان الانبار به صورت کامل به دست عناصر گروه تروریستی داعش افتاد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ گروه تروریستی داعش به صورت کامل شهر الرمادی عراق را به اشغال خود در آورد.

اشغال این شهر به دست داعش پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش و پلیس عراق از مقر عملیات نظامی و مرکز مبارزه با تروریسم شهر الرمادی عقب نشینی کردند.

داعش در روزهای اخیر با استفاده از ده ها عامل انتحاری حمله گسترده ای را برای اشغال شهر الرمادی عراق شروع کرده بود که با پیشروی این گروه ترریستی همراه بود.

درگیری بین داعش و نیروهای ارتش عراق از بیش از یک سال پیش تاکنون در داخل شهر الرمادی ادامه داشت.

همزمان با این پیشروی گسترده داعش، «حیدر العبادی» نخست وزیر اجازه ورود نیروهای مردمی را به استان الانبار عراق برای مبارزه با داعش داد.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

الرمادی صحنه شدید‌ترین درگیری‌ها میان نیروهای ارتش عراق و داعش + تصاویر

آخرین گزارش‌ها از الرمادی در ساعات پایانی جمعه حاکی است که نبرد میان نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش‌ همچنان ادامه دارد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ شهر الرمادی مرکز استان الانبار که از روز پنجشنبه گذشته تحت حملات سنگین گروه تروریستی داعش قرار دارد، شامگاه جمعه شاهد نبردی سخت میان گروه تروریستی و مدافعان دولتی و عشایر منطقه بوده است.

به دنبال حملات پی در پی دو روزه داعش برای به دست گرفتن کنترل شهر الرمادی، بخش‌هایی از این شهر از کنترل نیروهای دولتی خارج شد و نبردهای سختی میان دو طرف در گرفت.

یک منبع امنیتی از الرمادی گفت: جنگ بسیار سختی در این شهر در جریان است، نیروهای پلیس فدرال در منطقه الوفاء در غرب الرمادی، در برابر حملات داعش از سه محور ایستادند و جمعه شب توانستند این حملات را متوقف کنند.

در این عملیات دستکم ۳۰ تن از نیروهای داعش کشته و زخمی شده‌اند و ۴ خودرو مجهز به موشک انداز این گروه به دست نیروهای امنیتی افتاد.

نخست وزیر عراق خواستار برخورد شدید ارتش با داعش در الرمادی شد

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با فرماندهان نظامی دیدار کرد و از تحولات استان الانبار و عملیات نظامی در آن مطلع شد.

وی در این نشست که وزیر دفاع و کشور عراق هم حضور داشتند از فرماندهان نظامی خواست همه تلاش خود را در راه مقابله با داعش به کار ببندند و ضمن حفاظت از جان مردم، داعش را در الرمادی سرکوب کنند.

در همین حال وزارت دفاع عراق نیز از مقاومت مدافعان الرمادی در برابر داعش در منطقه استراتژیکی الملعب خبر داد و در همین حال گفت که نیروهای امنیتی و داوطلبان عشایر استان الانبار تا ساعات پایانی جمعه حملات داعش را در اکثر مناطق سد کرده و آنان را با دادن تلفات مجبور به عقب نشینی کرده‌اند.

وزارت دفاع همچنین اعلام کرده که سلاح سنگین، مهمات و نیرو برای پشتیبانی از مدافعان در روز جمعه به پایگاه الحبانیه گسیل شده است.

جنگنده های ارتش عراق نیز در این روز بار‌ها مواضع داعش را در مناطق مختلف الانبار و بویژه شهر الرمادی بمباران کردند و گفته شده که خسارات سنگینی به آنان وارد شده است.

سخنگوی کاخ سفید: نیروهای ائتلاف در الرمادی از نیروهای عراقی حمایت می‌کنند

«اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری اعلام کرد نیروهای ائتلاف در عملیات رمادی علیه نیروهای داعش نقش آفرینی خواهند کرد.

وی گفت: نیروهای داعش تلاش دارند که بار دیگر شهر الرمادی را به دست گیرند و نیروهای امنیتی عراق نیز توجه خود را معطوف این شهر کرده‌اند. در این میان، نیروهای ائتلاف نیز نقش خواهند داشت و از نیروهای عراقی حمایت می‌کنند.

با این‌حال مقامات محلی در الانبار از عدم تحرک ائتلاف بین المللی در قبال این حملات داعش به الرمادی انتقاد کردند.

مناطق مجتمع‌های مسکونی، دانشکده معارف، البوعلوان، خیابان ۱۷ و الثیله در طول دو روز گذشته صحنه شدید‌ترین درگیری‌ها بوده است، اما برخی گزارش‌ها از سقوط مرکز شهر الرمادی در ظهر جمعه خبر داده بود، بطوری که گفته می‌شد ساختمان‌های دولتی در مرکز شهر به دست داعش افتاده است.

در همین حال، برخی گزارش‌های رسانه‌ای در روز جمعه وجود داشت، مبنی بر اینکه مستشاران آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در شمال غرب الرمادی، منطقه را ترک کرده‌اند. اما منابع امنیتی که خود را معرفی نکرده‌اند، به رسانه‌های عراقی گفتند که این خبر صحت ندارد.

گفته می‌شود، آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد سرگرم آموزش نیروهای عراقی و نیز مسوول هماهنگی میان نیروهای ائتلاف با ارتش عراق هستند.

سقوط الرمادی برای بغداد و کربلا خطر آفرین است

«شیخ خالد الملا» رئیس جمعیت علمای عراق گفت سقوط الرمادی برای دو شهر بغداد و کربلا بسیار خطرناک است.

آخرین گزارش‌ها از الرمادی در ساعات پایانی جمعه حاکی است که نبرد میان نیروهای ارتش عراق و گروه تروریستی داعش‌ همچنان ادامه دارد.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

شهادت فرمانده نیروهای ویژه ارتش سوریه + عکس

فرمانده نیروهای ویژه ارتش سوریه در نبرد با گروه های تروریستی در استان ادلب به شهادت رسید.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ سرلشکر « محی الدین رمضـان منصـور » فرمانده نیروهای ویژه ارتش سوریه در نبرد با عناصر گروه های تکفیری در شهر «جسر الشغور» در استان ادلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر این شهید ابتدا به شهر طرطوس منتقل شد و پس از تشییع در این شهید برای تدفین به زادگاه شهید در روستای «شمامیس» در حومه شهر «صافیتا» منتقل شد.

شهر جسر الشغور سه هفته پیش به اشغال گروه های تکفیری به رهبری جبهه النصره درآمد که تلاش نیروهای ارتش سوریه برای بازپس گیری این شهر و شکست محاصره نیروهای ارتش در بیمارستان جسر الشغور ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه هم اکنون به چند صد متری بیمارستان جسر الشغور رسیدند و شکست محاصره این بیمارستان قریب الوقوع است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

شهادت یکی از رزمندگان حزب الله + عکس

یکی از رزمندگان حزب الله لبنان در حین انجام وظیفه جهاد مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان در سالروز شهادت حضرت باب الحوائج امام کاظم (ع) از شهادت یکی از رزمندگانش در حین انجام وظیفه جهادی خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی حزب‌الله، «جلال حماده» از اهالی منطقه دیر قانون رأس العین شهر صور واقع در جنوب لبنان طی دفاع از مقدسات اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جنبش حزب الله اعلام کرده که مراسم تشییع و تدفین این شهید والامقام متعاقبا منتشر خواهد شد.

روز گذشته نیز حزب الله لبنان خبر شهادت یکی دیگر از رزمندگانش به نام شهید «علی حسن حمدان» با نام جهادی «نادر» را اعلام کرد.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

شهادت رزمنده حزب الله در استان «ادلب» سوریه + عکس

شهادت یکی از رزمندگان حزب الله لبنان در نبرد با گروه های تکفیری در استان ادلب سوریه اعلام شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ حزب الله لبنان شهادت یکی دیگر از رزمندگانش به نام شهید «علی حسن حمدان» با نام جهادی «نادر» را اعلام کرد.

این شهید از اهالی روستای «کفرا» در جنوب لبنان بوده است و در نبرد با گروه های تکفیری در استان ادلب سوریه به شهادت رسید.

حزب الله لبنان و نیروهای ارتش سوریه در روزهای اخیر عملیات گسترده ای را برای پاکسازی کوهستان های منطقه قلمون از تروریست ها آغاز کرده اند.

عملیات القلمون تاکنون با پیشروی گسترده نیروهای حزب الله و فرار تروریست ها همراه بوده است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

گشت زنی شناسایی نیروهای یگان رزمی العباس (ع) در مرزهای کربلا + تصاویر

سرپرست یگان رزمی العباس (ع) از ورود نیروهای این یگان به مناطق استراتژیک در مناطق مرزی استان کربلا پس از انجام عملیات شناسایی خبر داد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ یگان رزمی العباس (ع) طی روزهای گذشته و در چند نوبت اقدام به گشت زنی شناسایی در مرزهای استان کربلا برای پیشگیری از بروز هرگونه نا‌امنی و اطلاع از تحولات میدانی در این منطقه نموده است.

«میثم الزیدی» سرپرست یگان رزمی العباس(ع) از ورود نیروهای این یگان به مناطق استراتژیک در مناطق مرزی استان کربلا پس از انجام عملیات شناسایی خبر داد و گفت: نیروهای یگان رزمی العباس(ع) در نقاط کلیدی که می‌توانند در تامین امنیت کربلا بسیار موثر باشند، مستقر گردیده‌اند.

وی از استقرار این نیرو‌ها در مناطق مرزی غرب این استان با پشتیبانی ماشین آلات زرهی و سامانه موشکی پیشرفته خبر داد.

الزیدی در پایان از تمرینات نیروهای ویژه این یگان برای فرود با چتر نجات در ساعات مختلف روز و انجام تمرینات متنوع رزمی به منظور افزایش سطح آمادگی دفاعی سایر نیرو‌ها در حمایت از کربلا و مقدسات آن خبر داد.

گفتنی است چندی پیش منابع امنیتی در عراق از تلاش گروه تروریستی داعش برای زمینه سازی حمله به شهر کربلا خبر دادند.

به گفته مسئولان امنیتی در استان کربلا، داعش تلاش می‌کند با تصرف کردن منطقه النخیب در استان الانبار، آن را به پایگاهی برای حمله به کربلا تبدیل کند.

  • خدام السیدة زینب

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون