مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات

۴۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هلاکت فرمانده گروه تکفیری جبهة النصرة در استان حلب سوریه + عکس

"ابو فیصل حلبی" از فرماندهان گروه تکفیری جبهة النصرة در حومه جنوبی استان حلب به هلاکت رسید.

به گزارش ـ مدافعون ـ خبر هلاکت یکی دیگر از فرماندهان گروه های تروریستی در سوریه اعلام شد.

"ابو فیصل حلبی" از فرماندهان میدانی گروه تکفیری جبهه النصره در نبرد با نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی استان حلب به هلاکت رسید.

این تروریست برجسته طی سال های اخیر به عنوان یکی از فرماندهان گروه جبهه النصره در بسیاری از عملیات های تروریستی این گروه در استان حلب نقش داشت.

استان حلب در شمال سوریه طی روزهای اخیر صحنه شدیدترین درگیری ها بین نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت از یک سو با تروریست های تکفیری بوده است.

نیروهای محور مقاومت اخیرا توانستند که پیشروی هایی را در حومه جنوبی استان حلب داشته باشند و مناطقی را از لوث تروریست های تکفیری پاکسازی کنند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

شهادت فرمانده ارشد سازمان بدر عراق در عملیات آزادسازی جزیره خالدیه + عکس

فرمانده برجسته سازمان بدر عراق در عملیات آزادسازی جزیره خالدیه به شهادت رسید.

به گزارش ـ مدافعون ـ یکی از فرماندهان سازمان بدر عراق در جریان عملیات آزادسازی جزیره خالدیه در شرق الرمادی عراق از دست گروه تروریستی تکفیری داعش به شهادت رسید.

این فرمانده میدانی «حمزه عبدالله حسین العجیلی» مقلب به "ابوارکان" بود که در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«هادی العامری» رئیس سازمان بدر و فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق در بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت این فرمانده از او به عنوان یک مرد شجاع و مجاهدی قدیمی نام برد که عمر خود را در راه خدمت به مردم و جامعه صرف کرد.

پیکر این شهید والامقام با حضور مردم شهر نجف در حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) تشییع شد.

هم‌اکنون ۸۰ درصد خالدیه عراق از لوث تروریست‌های تکفیری داعش پاکسازی شده است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

حشد شعبی مامور حفاظت از حجاج شیعه و سنی عراق + تصاویر

با نزدیک شدن به موسم حج تمتع و اعزام حجاج کشورهای مختلف به عربستان سعودی، عراق نیز حجاج خود را به سمت این کشور روانه می کند. سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) برای تامین امنیت کاروان های زمینی حج تمتع، وظیفه حفاظت از آنها را برعهده دارد.

به گزارش ـ مدافعون ـ با نزدیک شدن موسم حج تمتع و روانه شدن حجاج کشورهای مختلف به سمت عربستان سعودی، کشور عراق نیز حجاج خود را به سمت این کشور روانه می کند.

عراق به دلیل همسایگی با عربستان و داشتن مرز مشترک با این کشور، زائران حج تمتع و عمره را به دو صورت زمینی و هوایی به سمت عربستان می فرستد.

تامین امنیت کاروان های زمینی حج تمتع امسال عراق را که باید از مسیر "النخیب" (در ۱۹۶ کیلومتری جنوب غرب کربلای معلا) - "منفذ عرعر الحدودی"، در مرز عراق با عربستان، بگذرند، بر عهده سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) گذاشته شده است.

با وجود احتمال حملات وحشیانه داعش به این کاروان ها، یگان های مخلتف این سازمان، با استقرار در طول این مسیر و نیز اسکورت اتوبوس های حامل حجاج عراقی، مسیری امن برای آنان فراهم کرده اند.

علاوه بر تامین امنیت در طول مسیر، حشد شعبی پذیرایی از حجاج شیعه و سنی عراقی را نیز عهده دار است و در طول مسیر ۱۱۷، کیلومتری بین النخیب تا منفذ عرعر الحدودی، مایحتاج زائران و حجاج عراقی اعم از آب و غذا را تامین می نماید.

گفتنی است با تشکیل سازمان بسیج مردمی عراق، این سازمان علاوه بر حضور پُررنگ و فعال در جبهه نبرد علیه گروه تروریستی تکفیری داعش که موفقیت های چشمگیری نیز نصیب آن شده است، در میادین دیگر از جمله سازندگی و کمک رسانی نیز حضوری فعال و قابل تقدیر داشته است.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

هلاکت مسئول واحد تک تیراندازهای گروه تروریستی جبهة النصرة + عکس

تروریست مشهور «ابو مقداد الترکی» مسئول واحد تک تیراندازان گروه تروریستی جبهة النصرة در حومه حماه به هلاکت رسید.

به گزارش ـ مدافعون ـ «ابومقداد الترکی» مسئول واحد تک تیراندازهای گروه تروریستی جبهة النصرة در منطقه حماه در جریان درگیری با ارتش سوریه و همپیمانان در جنوب غربی شهر حلب به هلاکت رسید.

نام اصلی این تروریست تکفیری «اومیت یاشار طوبراق» و دارای تابعیت ترکیه بود.

ابومقداد الترکی طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در افغانستان با نیروهای آمریکایی مبارزه می‌کرد و در افغانستان به «حمزه حربی» مشهور بود.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

شمشیری که داعش با آن گردن مردم جزیره خالدیه را می زد + عکس

نیروهای بسیج مردمی عراق به یک شمشیر گروه تروریستی داعش، که با آن اهالی «جزیره خالدیه» را اعدام می‌کرد، دست یافتند.

به گزارش ـ مدافعون ـ ستاد اطلاع رسانی نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی» با انتشار عکسی از یک شمشیر، تأکید کرد عناصر داعش با استفاده از این شمشیر، اهالی «جزیره الخالدیه» را گردن می زدند.

در این تصویر شماری از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی ازجمله «ابومهدی المهندس» معاون رئیس تشکیلات مردمی الحشد الشعبی نیز دیده می‌شوند.

گروه تروریستی داعش، برای ارعاب شهروندان در مناطق تحت کنترل خود، هر از گاهی به روش‌های مختلف، اعدام‌های وحشیانه‌ای را مقابل چشم مردم انجام می‌دهد.

حدود بیست روز پیش نیروهای ارتش و مردمی عراق جزیره خالدیه را در استان الانبار از اشغال تکفیری‌های داعش آزاد کردند و در این عملیات، حدود ۲۰۰ تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

جزیره خالدیه در مرکز عراق و میان فلوجه و رمادی است و مساحت آن به ۸۰ کیلومتر مربع می‌رسد، جزیره خالدیه یکی از بزرگترین مقرهای داعش در الانبار محسوب می‌شد که از سال ۲۰۱۴ کنترل آن را در دست گرفته بود اما در اول ماه آگوست جاری از سیطره داعش خارج شده و عملیات پاکسازی آنجا تا نابودی آخرین تروریست ادامه دارد.

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر و فرمانده نیروهای بسیج مردمی اعلام کرده که با آزادسازی جزیره خالدیه، مسیر جاده‌ای بغداد به رمادی و از رمادی به اردن کاملا امن شده است. 

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

آمریکا: نیروهای شیعه ضد داعش در عراق به ۱۰۰ هزار نفر رسیده اند

آمریکا مدعی شد از زمان ورود تروریست‌های داعش به عراق در تابستان ۲۰۱۴، تعداد نیروهای شیعه روز به روز افزایش یافته و هم اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ـ مدافعون ـ سخنگوی نظامیان آمریکایی مستقر در بغداد می گوید تعداد نیروهای شیعه که علیه گروه تروریستی داعش در عراق مبارزه می‌کنند، به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده‌ است.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در گزارشی ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش نیروهای شیعه در عراق، به نقل از کریس گارور گزارش داد از زمان ورود تروریست‌های داعش به عراق در تابستان ۲۰۱۴، تعداد نیروهای شیعه روز به روز افزایش یافته و هم اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

نیروهای دولتی عراق با پشتیبانی مبارزان یگان های بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در ماه‌های اخیر موفق شده اند گروه‌های تروریستی را از بسیاری از مناطق عراق عقب رانند.

در همین حال ماه گذشته و پس از انتشار گزارشی درباره اینکه آمریکا قصد دارد صدها نیروی نظامی به عراق اعزام کند، یک کمیته پارلمانی در عراق با حضور نیروهای آمریکایی در عراق برای آزادسازی موصل مخالفت کرد.

نایف الشماری یکی از نمایندگان پارلمان عراق در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در عراق به بهانه آزادسازی موصل و مناطق تحت اشغال داعش گفت: عراقی ها پیشتر نیز کنترل تکریت، فلوجه و ... رمادی به دست گرفته اند.

گارور در پاسخ به سوالی درباره نقش مبارزان شیعه در آزادسازی موصل گفت: دولت عراق مسئول این جنگ است. ما برای حمایت از آنان اینجا هستیم. بنابراین تصمیم برای اینکه چه کسی در این عملیات باشد، برعهده آنان (دولتمردان عراق) است.

اگرچه گارور قویا تاکید کرد که در این عملیات هیچ گونه هماهنگی میان آمریکا و ایرانیان صورت نگرفته است.

نیروهای عراقی خود را آماده آزادسازی شهر موصل می کنند؛ موصل دومین شهر بزرگ عراق است که از تابستان ۱۳۹۳ تحت اشغال تروریست‌های داعش می باشد.

در همین حال خالد العبیدی وزیر دفاع عراق گفته است اگر به خاطر فتوای مرجع عالیقدر شیعیان (آیت‌الله سیستانی) نبود، که خواستار تشکیل حشد الشعبی، بسیج مردمی عراق، شده بود، بغداد سقوط می کرد. نیروهای بسیج مردمی عراق شروع به دفاع از مناطقی کردند که خطر (داعش) آنها را تهدید می کرد. آن ها از خودگذشتگی‌های فراوانی انجام دادند و صادقانه بگویم، وجود آن ها باعث شد ما زمان کافی برای بازسازی ارتش را به دست بیاوریم.

  • خدام السیدة زینب
  • ۱
  • ۰

گزارش تصویری/ جشن سالگرد جنگ ۳۳ روزه با سخنرانی سید حسن نصرالله و حضور مستبصر معروف

به گزارش ـ مدافعون ـ مراسم جشن باشکوه دهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه لبنان و پیروزی بر رژیم صهیونیستی در شهر بنت جبیل لبنان برگزار شد. در این مراسم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به سخنرانی پرداخت. در این مراسم علاوه بر مقامات کشوری و لشکری و مقامات حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان حجت الاسلام دکتر «سید محمد تیجانی سماوی» نویسنده و متفکر و مستبصر معروف تونسی نیز حضور داشت.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

سید حسن نصرالله: گزینه حزب الله لبنان، باقی ماندن در حلب است

دبیرکل حزب الله گفت: ما هیچ گزینه ای نداریم جز اینکه در میادین در حلب و در همه جا که وظیفه اقتضا می کند، باقی بمانیم.

به گزارش - مدافعون ـ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم بزرگداشت سالروز جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی در شهر بنت جبیل سخن می گفت، در ابتدای این مراسم از اهالی مقاومت ، شهدا و جانبازان و خانواده آنها، رزمندگان و ملت و دولت لبنان و رسانه ها و همچنین حامیان مقاومت لبنان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه قدردانی و تشکر کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین ادامه داد: در این سالگرد، به نظر می‌رسد که تکاپوی اسرائیلی‌ها از اهتمام لبنانی‌ها و اعراب بیشتر بوده به گونه‌ای که مقام اسرائیلی چه کنونی و سابق وجود نداشته که طی 30 روز گذشته درباره این جنگ صحبت نکرده و دلیل آن این بوده که جنگ تموز سال 2006 برای اسرائیلی‌ها یک نقطه عطف تاریخی مهم و جدی بوده که پیامدهای مهمی برای این رژیم داشته است.

وی افزود: بزرگترین هدف جنگ ۳۳ روزه، نابودی مقاومت بود و بر همین اساس نیز کشتار گسترده و از بین بردن مقاومت و خلع سلاح آن در دستور کار قرار گرفت. از جمله اهداف اسرائیل در این جنگ تبدیل مناطق جنوب کشور به مناطق خالی از سکنه و دور کردن مقاومت از مرزها بود اما همگان می دانند که مقاومت همچنان در مرزها مستقر است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه مقاومت همه اهداف جنگ آمریکائی اسرائیلی را ناکام ساخت و مقاومت همچنان در کنار مرزهای لبنان قرار دارد، تصریح کرد: هدف دیگر جنگ 33 روزه با استفاده از نیروهای چند ملیتی، الحاق لبنان به ساختار امنیتی آمریکا ، تقویت جایگاه اسرائیل و آزادسازی اسیران اسرائیلی بدون قید و شرط بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که پیروزی مقاومت در جنگ تموز ساختار نظامی صهیونیستی را به شکلی عمیق و شدید از درون به لرزه در آورد، گفت: جنگ تموز باعث بی‌اعتمادی گسترده و شدید مردم اسرائیل به نیروهای نظامی و رهبران سیاسی اسرائیلی شد و شکست رژیم اسرائیل در جنگ تموز ضربه‌ای شدید به رهبری سیاسی این رژیم وارد کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: از جمله نتایج دیگر پیروزی در جنگ 33 روزه، سقوط نظریه نظامی اسرائیل است که بن گوریون آن را مطرح کرده بود. این نظریه در هیچ جنگی بین اعراب و اسرائیل از بین نرفت اما در جنگ 33 روزه شکست خورد. رژیم صهیونیستی قصد داشت که خیلی سریع پیروزی‌های پی در پی را محقق کند و به زعم خود در زمین دشمن و در مرزها بجنگد و جبهه داخلی آرام باشد، اما جنگ 33 روزه و جنگ غزه ثابت کرد که جبهه داخلی آرام نخواهد ماند.

وی افزود: بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اکنون از آرامش در مقابل آرامش سخن می گوید زیرا نمی تواند به معاهده و یا معادله سازش با لبنان دست یابد و این معادله ای است که پیروزی مقاومت در جنگ 33روزه وضع کرده است.ا مروز هم به نتانیاهو می گویم که اسرائیل همچون لانه عنکبوت سست است و امروز نمی تواند بر لبنان منت بگذارد که اسرائیل علیه آن جنگ راه نمی اندازد، زیرا معادله بازدارندگی در جنگ 33 روزه رقم خورده است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به گروه تروریستی داعش گفت: از لبنانی ها می خواهیم که اظهارات آمریکایی ها در خصوص مسئولیت دولت این کشور در تاسیس و حمایت از داعش را پیگیری کنند. آمریکا با القاعده در عراق ارتباط دارد و «ابوبکر البغدادی» در زندان های آمریکا حضور داشت.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آمریکا از برخی کشورها از جمله سعودی ها برای حمایت از گروه های تکفیری استفاده کرد اما این آمریکا است که داعش را ایجاد کرده است. در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهم ترین برگ برنده «ترامپ» نامزد جمهوری خواه علیه دموکرات ها داعش است؛ اگر چه اوباما و کلینتون داعش را ایجاد کرده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اینکه حزب الله در خط مقدم جبهه مقاومت در مبارزه با گروه های تروریستی است، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا ، گروه های تروریستی تکفیری مانند القاعده ، داعش و جبهه النصره را برای ایجاد هرج و مرج در منطقه ما ایجاد کرده است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آمریکا پس از شکست طرح خاورمیانه جدید و پایداری مقاومت در لبنان ، فلسطین ، سوریه و ایران و ناتوانی آن در تغییر معادله ها در افغانستان و عراق به سیاست جنگ نیابتی از طریق حمایت همه جانبه سعودی و امثال آن از تروریست های تکفیری متوسل شده است.آمریکا درصدد است تا از داعش و دیگر گروه های تروریستی به مثابه برگه های رای در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند، زیرا روزی ایجاد و بکار گرفته شدند و امروز زمان خلاص شدن از شر آنها است.

سید حسن نصرالله افزود: امروز به تمامی گروه‌هایی که همچنان در منطقه در حال جنگ هستند می‌گویم که طی 5 سال گذشته از شما برای نابودی محور مقاومت و ملت‌ها و آرزوهای این منطقه سوء استفاده گردید و تا از طریق شما کشورها و سازمان‌های تحت سیطره آمریکا و اسرائیل ایجاد گردد و اگر همچنان چیزی از اسلام در وجود شما هست، این جنگ را که به نفع آمریکا و اسرائیل است متوقف کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه کسانی که سلاح به دست گرفتند می‌خواهم که سلاح خود را کنار بگذارند و به آنها می‌گویم که آمریکا در حال سوء استفاده از شماست و اگر دست از نبرد برندارید، ما گزینه‌‌ای غیر از مقابله با شما نداریم. آری، هیچ گزینه‌ای نداریم جز اینکه در میادین در حلب و در همه جا که وظیفه اقتضا می‌کند، باقی بمانیم.

  • خدام السیدة زینب
  • ۱
  • ۰

ستون نظامی داعش در غرب عراق پودر شد!

یک ستون نظامی داعش در استان الانبار عراق در بمباران جنگنده ها به صورت کامل منهدم شد.

به گزارش ـ مدافعون ـ نیروهای الحشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) در استان الانبار امروز شنبه 23 مردادماه از هلاکت ده ها تروریست داعشی در این استان خبر دادند.

"عواد اسعید الجغیفی" فرمانده الحشد الشعبی در منطقه "حدیثه" در خصوص این خبر گفت: جنگنده ها یک ستون نظامی داعش را در منطقه "سکران" در غرب منطقه "حدیثه" در استان الانبار بمباران کردند که بر اثر این حمله هوایی، ستون نظامی داعش به صورت کامل منهدم شد و ده ها تن از تروریست های داعشی کشته شدند.

وی ادامه داد: داعش قصد داشت که با ارسال این ستون نظامی که حامل نیروی نظامی و سلاح و مهمات بود، مواضع خودش را در منطقه "جزیره هیت" و مناطق صحرایی در غرب استان الانبار تقویت کند، اما تمام تحرکات نظامی داعش با جنگنده های جنگی و پهپادها بر ما آشکار است.

این مقام نظامی عراقی خاطرنشان کرد: نبردهای آزادی مناطق مختلف استان الانبار از جمله شهرهای "الرمادی" و "فلوجه" کمر داعش را در این استان شکست و باعث شد که عناصر این گروه تروریستی به هدفی آسان برای نیروهای نظامی عراق تبدیل شوند.

  • خدام السیدة زینب
  • ۰
  • ۰

گزارش تصویری/ آزادسازی شهر منبج در حلب

به گزارش ـ مدافعون ـ نیروهای دموکراتیک سوریه شهر منبج را اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند. عملیات برای آزاد سازی شهر منبج بیش از دو ماه پیش آغاز شد. این شهر که در استان حلب و در جنوب مرز ترکیه قرار دارد، بیش از دو سال در کنترل داعش بود.

  • خدام السیدة زینب

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون