مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

مراسم ازدواج دسته جمعی جوانان شیعه در نگین مقاومت سوریه + تصاویر

مراسم ازدواج جوانان شیعه سوری در استان حلب به مناسبت عید غدیر برگزار شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ مراسم ازدواج دسته جمعی در شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء در استان حلب سوریه برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت عید غدیر برپا شد، ۱۱۰ جوان از شهر نبل و ۷۰ جوان نیز از شهر الزهراء حضور داشتند.

این مراسم ازدواج با حضور قشرهای مختلف، علما، فضلا و مسئولان اداره این شهر‌ها در سایه محاصره گروه تکفیری‌ها برگزار شد.

شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء از سه سال پیش تاکنون در محاصره گروه‌های تکفیری قرار دارد و این گروه‌ها مانع از ورود و خروج مردم و نیز ورود مواد غذایی، سوخت و دارو به این شهرهای شیعه نشین می‌شوند.

نبل و الزهراء دو شهر مهم شیعه نشین در سوریه‌اند که در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر حلب و ۲۵ کیلومتری مرز ترکیه، در کنار اتوبان بین المللی حلب ـ ترکیه واقع شده‌اند. ‌این دو شهر بیش از ۶۵ هزار نفر شیعه ۱۲ امامی دارند که پس از شروع ناآرامی‌ها در سوریه، میزبان نزدیک به ۱۵ هزار پناهنده شیعی و سنی هوادار حکومت بشار اسد شده و جمعیتش به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

به لحاظ تقسیمات کشوری، شهر نبل مرکز بخش نبل از شهرستان اعزاز از توابع استان حلب سوریه است. بخش نبل با مساحتی در حدود ۱۷۵ کیلومتر مربع متشکل از باشمره، زوق الکبیر، برج القاص، بیانون، حردتنین، کفین، معرسة الخان، می‌اسه، مایر، نُبل، رتیان و الزهراء است.

شهر الزهراء که به لحاظ اداری زیر مجموعه بخش نبل است، با فاصله کمی در کنار شهر نبل قرار گرفته است. این منطقه از آنجا که دارای سلسله آثار تاریخی مشهور و مهمی از قبیل شهرهای مرده و یا فراموش شده است، اهمیت وی‍‍ژه‌ای دارد.

از طرف دیگر، موقعیت جغرافیایی این منطقه و قرار گرفتن آن در میانه راه بین‌المللی حلب تا ترکیه، و واقع شدن آن میان مناطق سنی‌نشین سمت شرق و مناطق کرد نشین سمت غرب و مرتفع بودن آن و همچنین تمرکز بالای جمعیتی آن نسبت به سایر مناطق، باعث شده این منطقه از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار باشد.

تروریست‌ها که در روزهای ابتدایی محاصره نبل و الزهراء قصد کامل کردن حلقه تسخیر حلب را داشتند، امروز تنها یک هدف را دنبال می‌کنند؛ قتل عام شیعیان، حسی که مقاومت مردم این دو شهر در برابر تروریست‌ها در ایجاد آن بی‌تاثیر نبوده است.

قطعاً نام نبل و الزهراء تا سال‌ها در تاریخ مقاومت مردم سوریه باقی خواهد ماند؛ تاریخ قطعا خواهد نوشت که مردم شهری شیعه نشین و در محاصره، گشنگی و تشنگی را تا سر حد مرگ تحمل کردند ولی تسلیم را نه! مقاومت مردم این دو شهر و تلاش‌های ارتش سوریه شاید تا چند ماه دیگر نگین مقاومت سوریه را از دست تروریست‌ها‌‌‌ رها کند.

نظرات (۱)

  • زینب نجاتی
  • سلام صبح بخیر
    امید به زندگی در شرایط سخت ازین خبر موج میزنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    مدافعون - مدافعان حرم

    مدافعان حرم

    مدافعون