مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
آل سعود مانع فریضه حج یمنی ها شد

تظاهرات مسلحانه یمنی ها علیه رژیم سعودی/ رمی جمرات نمادین حجاج در صنعاء + تصاویر

شمار زیادی از حجاج یمنی که دولت عربستان از شرکت آن‌ها در مناسک حج جلوگیری کرده است، اعلام کردند در پاسخ به خیره سری نظام آل سعود، اموال در نظر گرفته برای این منظور را به نیروهای مدافع کشورشان اعم از ارتش و کمیته‌های مردمی تقدیم کرده‌اند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ صدها هزار یمنی در مخالفت با سیاسی کردن مراسم حج و جلوگیری از حضور حجاج یمنی در حج امسال در صنعاء پایتخت یمن به راهپیمایی گسترده اقدام کردند.
رژیم سعودی که همچنان به استفاده ابزاری و سیاسی از فریضه حج و عمره و تضییع حقوق مسلمانان علاقه‌مند و مستطیع برای تشرف به حج ادامه می‌دهد، در اقدامی ضد اسلامی، از سفر زائران یمنی به عربستان برای ادای فریضه حج جلوگیری کرده است.

شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود در سرتاسر شهر صنعاء طنین انداز شد و تظاهرکنندگان شعار برائت و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و لعنت و نفرین بر آل یهود و پیروزی از آن اسلام است سر دادند.

یکی از سخنرانان با اشاره به انسجام و وحدت ملت یمن و قبایل آن گفت این انسجام باعث وحدت همه قبایل یمنی شده است. انقلاب یمن در چنین روزهایی یعنی بیستم سپتامبر سال گذشته میلادی پیروز شد.

تأکید بر ایستادگی ملت یمن و مقاومت در برابر رژیم آل سعود از دیگر شعارهای تظاهرکنندگان بود و سخنران این مراسم گفت: یمن به گورستان مهاجمان تبدیل خواهد شد.

«علامه عبد الحفیظ الخزان» شاعر معروف یمنی شعری در توصیف جنایات آل سعود و برخی کشورهای عربی خلیج فارس علیه یمنی‌ها سرود و در قالب شعرش از این جنایات و تنهایی فلسطین و از اعراب انتقاد کرد.

«شیخ ضیف الله رسام» سخنران این مراسم درباره جلوگیری از حضور حجاج یمنی و ایستادگی ملت و قبایل یمن در برابر تجاوز خارجی سخنرانی کرد.

راهپیمایان عکس‌هایی از نتانیاهو و اوباما و سلمان بن عبد العزیز حمل می‌کنند که زیر آن‌ها شعار مرگ بر این سه نفر نوشته شده بود. راهپیمایان همچنین به صورت نمادین رمی جمرات می‌کردند.

«لبیک اللهم لبیک» از دیگر شعارهای ده‌ها هزار یمنی است.

در ادامه این مراسم منشوری خوانده شد. در این منشور آمده است قبایل منسوب به قحطان و عدنان اعلام می‌کنند از عاملان تجاوز به یمن و حامیان و تحریک کنندگان بیزارند و بر حق خود در پاسخ به متجاوزان و حامیانشان با توانایی‌هایی که دارند تأکید می‌کنند.

همچنین در این منشور با هرگونه قیمومیت و مداخله خارجی ولو آنکه به جانفشانی و فداکاری زیادی نیاز داشته باشند مخالفت شده است.

این منشور افزود: قبایل یمن از مقامات رسمی و قضایی یمن می‌خواهند همه مزدوران شرکت کننده در تجاوز به یمن و حامیان و تحریک کنندگان به تجاوز بر اساس قوانین اسلامی و کشوری به اشد مجازات برسند.

در این منشور آمده است: قبایل یمن اتفاق نظر دارند خائنان و حامیانشان توسط قبایل مجازات و از حقوقی مانند حقوق برادری و غیره محروم خواهند شد و هر قبیله‌ای مسئول حفاظت از مناطق خود است و قبایل موظفند خائنان و خرابکاران را معرفی کنند.

بر اساس این منشور، همچنین قبایل به نیروهای دفاعی کشور با جان ومال برای دفاع از کشور کمک می‌کنند.

راهپیمایان سپس ماکت آمریکا و اسرائیل و عربستان را به صورت نمادین رمی جمرات کردند و شعار دادند.

شماری زیادی از حجاج یمنی که عربستان سعودی اعطای روادید به آنان را برای ادای مناسک حج رد کرد، پول‌های خود را داوطلبانه برای مقابله با متجاوزان سعودی پرداخت کردند.

وزارت اوقاف یمن اعلام کرد: صد‌ها شهروند یمنی به این وزارتخانه اعلام کردند پول‌هایی را که در اختیار کاروان‌های حج این کشور قرار داده بودند، برای کمک به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی اختصاص دادند.

عربستان به بهانه جلوگیری از آنچه ورود انصارالله به این کشور خواند، از اعطای روادید به یمنی‌ها برای شرکت در مناسک حج واجب امسال خودداری کرد.

وزارت اوقاف یمن تاکید کرد: عربستان حتی حاضر به پذیرفتن افراد مسن یمنی هم نشد.

این در حالی است که یمن به سبب جنگ افروزی عربستان و چند کشور عربی دیگر که علیه ضعیف‌ترین و فقیر‌ترین کشور عربی منطقه جنگ به راه انداخته‌اند، از محاصره و ویران شدن زیرساخت‌ها رنج می‌برد، جنگی که از شش ماه پیش همچنان ادامه دارد و به شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر دیگر از شهروندان بیگناه یمنی منجر شده است و سازمان ملل متحد هم درباره وخامت بیشتر اوضاع انسانی و بهداشتی یمن به سبب تجاوزات مستمر سعودی و متحدان و مزدورانش هشدار داده و رژیم آل سعود را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده است.

نظرات (۱)

ال سعود خانه خدا وحرم رسول الله رو به انحصار خودش در اورده و از این طریق مدعی جهان اسلام شده در صورتی که این دومکان برای همه ی جهان اسلام هست وچه خوب میشد یمن بهانه ای میشد تا با هماهنگی همگانی جهان اسلام به این سلطه عربستان پایان میدادند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون