مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

تفاوت سید حسن نصرالله و ملک عبدالله از زبان "حسنین هیکل"

با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مدت 9 ساعت درباره همه مسائل مهم منطقه ‏ای و بین‏ المللی مذاکره کردم و این نه ساعت بسیار سریع گذشت.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ  "محمد حسنین هیکل" اندیشمند و مورخ معروف مصری در مصاحبه ای گفته بود: با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مدت 9 ساعت درباره همه مسائل مهم منطقه ‏ای و بین‏ المللی مذاکره کردم و این نه ساعت بسیار سریع گذشت ولی احساس کردم که ملاقات نیم ساعته ‏ام با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به اندازه یک قرن طول کشید.

"هیکل" در پاسخ به این سئوال که «در دیدارش با ملک عبدالله درباره چه موضوعی گفت و گو کرده»، اظهار داشت: " ملک عبدالله فقط  یک سؤال از من پرسید ... و آن هم این بود که رابطه ات با زنان در این سنّ 80 سالگی چه طور است ؟ ! "

وی افزود: "مطبوعات سعودی روز بعد نوشتند که ما در آن دیدار درباره مسائل مهم منطقه‏ ای و بین‏ المللی گفت وگو کردیم".

محمد حسنین هیکل متولد ۲۳ سپتامبر ۱۹۲۳ میلادی ( ۳۱ شهریور ۱۳۰۲ شمسی) در روستای باسوس واقع در استان قلیوبیه مصر ، روزنامه نگار نامدار مصری بود که به مدت ۱۷ سال سردبیر روزنامه الاهرام مصر و مشاور جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر، بود.

حسنین هیکل، به عنوان یک ایران شناس نیز مطرح بود، وی در ایام ملی شدن صنعت نفت در ایران حضور داشت و گزارش‌های این واقعه را به جمال عبدالناصر ارسال می‌کرد که همین اقدام انگیزه رئیس‌جمهور مصر برای ملی کردن کانال سوئز را چندین برابر کرد.

وی که با چندین تن از سیاستمداران برجسته قرن بیستم ملاقات و مصاحبه داشته است، در طول عمر خود دو بار با امام خمینی دیدار کرد که بار اول در روز جمعه ۲ دی ۱۳۵۷ برابر با ۲۲ محرّم ۱۳۹۹ انجام شد.

حسنین هیکل صبح دیروز در 93 سالگی در گذشت و مراسم تشییع پیکر وی بنا به وصیتش در مسجد الحسین(ع) شهر قاهره برگزار شد و در مقبره خاندان هیکل به خاک سپرده شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون