مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

شهر «نجران» عربستان از نظر نظامی سقوط کرد/ ارتش یمن: منتظر دستور برای ورود به نجران و جیزان هستیم

نیروهای یمنی که کنترل رشته‌های کوه‌های مشرف بر شهر نجران عربستان را به دست گرفته‌اند؛ آماده ابلاغ دستور مقامات خود هستند تا وارد شهرهای نجران و جیزان شوند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ نیروهای یمنی در اطراف دو استان "نجران" و "جیزان" عربستان مستقر شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری از پیشروی نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان خبر داد و اعلام کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند رشته کوه‌های مشرف به شهر نجران عربستان را به تصرف خود درآورند.

نیروهای یمنی که از ماه‌های پیش حمله به مناطق مرزی و پایگاه‌های نظامی سعودی‌ها را آغاز کرده بودند؛ امروز پنجشنبه 12 آبان‌ماه کنترل خود بر بلندی‌های اطراف شهر نجران را کامل کردند.

از آنجایی که نجران در پایه کوه قرار دارد، با تصرف بلندی‌های اطراف آن، عملاً شهر از نظر نظامی سقوط کرده است، چراکه نحران کاملاً در تیررس قرار می‌گیرد و کار برای جلوگیری از سقوط آن سخت‌تر می‌شود.

در همین راستا، لحظاتی پیش سخنگوی ارتش یمن در مصاحبه با شبکه المنار گفت: عملیات گسترده‌ای در سه استان جنوبی عربستان انجام داده‌ایم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف دو شهر نجران و جیزان مستقر شده‌اند و ما منتظر صدور فرمان ورود به این شهرها هستم.

«شرف لقمان» در خصوص شهر نجران اظهار داشت: کوه‌های مشرف بر شهر نجران تحت کنترل نیروهای خودی است و آماده ابلاغ تصمیم سیاسی برای ورود هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله این شهر را از دست اشغالگران آزاد خواهیم کرد، چراکه در اصل، نجران شهری متعلق به یمن است.

سخنگوی ارتش یمن افزود: مرحله مقدماتی جنگ را پشت‌ سر گذاشته‌ و اکنون وارد مرحله نخست تشدید عملیات شده‌ایم.

گفتنی است، استان نجران با جمعیت حدود 50,0000 نفر در جنوب شبه جزیره عربستان در مرز با یمن واقع است.

این استان که 81 سال پیش از توابع یمن بود، حکومت وقت یمن در سال 1934 طی معاهده‌ای با «ملک عبدالعزیز» بنیان گزار رژیم آل‌سعود، از یمن جدا و به استان‌های تحت سلطه آن اضافه شد.

همچنین شهرهای عسیر و جیزان سال‌ها پس از اختلافات طولانی میان دو کشور، رسماً به شهرهای عربستان ملحق شدند.

نجران با داشتن صنعت کشاورزی و یک فرودگاه از شهرهای مهم بازرگانی به حساب می‌آید.

شایان ذکر است، رژیم سعودی با تشکل موسوم به ائتلاف عربی، 9 کشور به جز عمان با همراهی آمریکا در هفته اول فروردین تجاوزگری‌های خود را علیه یمن شروع کردند تا بتوانند با سرکوب انقلاب مردم یمن، «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهور فراری و مستعفی این کشور را بار دیگر بر منصب قدرت بنشانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون