مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

فتوای آیت الله سیستانی درباره روزه مجاهدان جبهه‌های جنگ با داعش

مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف با صدور فتوایی افطار نیروهای امنیتی به مقدار ضرورت و در صورت شدت تشنگی و ضعف را جایز اعلام کردند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ آیت الله العظمی سیستانی از مراجع معظم تقلید شیعیان در نجف اشرف با صدور فتوایی اعلام کردند که افطار روزه داران اعضای نیروهای امنیتی به مقدار ضرورت و در صورت تشنگی شدید و ضعف جایز است.

به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به سؤالی درخصوص روزه نیروهای امنیتی اعلام کرد: روزه آنها با دیگران تفاوتی ندارد؛ بنابراین اگر در سفر باشند روزه آنها صحیح نیست.

در این فتوا آمده است: در صورتی که تشنگی و ضعف بر آنها فشار آورد به گونه ای که نتوانند ماموریت خود را ادامه دهند، جایز است به مقدار ضرورت افطار کنند و بعدا قضای آن را به جا آورند.

متن استفتاء و پاسخ این مرجع تقلید بدین شرح است:

باسمه تعالی

حکم روزه مجاهدین در نیروهای امنیتی همراه با وجوب نیاز به وجود آنها در صفوف ارتش، در صورتی که در مناطق شهری باشند و به سبب تشنگی شدید، سنگینی سلاح و آهن، دچار عسر و حرج و ضعف شدید شوند، چیست؟ آیا با وجود نیاز به آنها در جبهه های جهاد، روزه از آنها ساقط می شود؟

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
جمعی از طلاب حوزه علمیه – مشهد مقدس

پاسخ: روزه منسوبین به نیروهای امنیتی با دیگران تفاوتی ندارد؛ بنابراین اگر در سفر باشند، روزه از آنها صحیح نیست و اما درصورتی که تشنگی و ضعف بر آنها فشار آورد به گونه ای که قادر به ادامه ادای واجب نباشند، افطار آنها به مقدار لازم جایز است و قضای آن را بعدا به جا بیاورند.
موفق باشید
دفتر آیت الله سیستانی
بخش استفتاءات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون