مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
یک مقام مطلع در عراق به ابنا خبر داد؛

صدور حکم عزل معاونان رئیس جمهور عراق و عدم کناره گیری آنان/ در صورت تضعیف «حشد شعبی» لایحه گارد ملی در پارلمان رد می‌شود

"به محض آنکه احساس شود، حشد شعبی در لایحه الحرس الوطنی تحت الشعاع قرار می گیرد و تضعیف می شود؛ قطعاً ائتلاف های حامی بسیج مردمی این لایحه را رد خواهند کرد".

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ یک منبع آگاه در پارلمان عراق در مورد اصلاحات جدیدی که طرح آن توسط «حیدر العبادی» نخست وزیر ارائه شده است، اظهار داشت: با توجه به تعطیلات عید سعید قربان در عراق، روند بررسی اصلاحات با افت سرعت مواجه شده است و امروز که اولین نشست پارلمان پس از عید است، مسائل دیگری در دستور کار قرار دارد.

وی در این گفتگو با خبرنگار ابنا، به تاکید آیت الله العظمی سیستانی درمورد لزوم مطابقت اصلاحات با قانون اساسی اشاره کرد و گفت: حساسیت مرجعیت عراق درمورد اصلاحات، بررسی‌ها را جدی‌تر کرده و نمایندگان ملت در صدد تامین نظرات مراجع عظام تقلید هستند.

این منبع آگاه با بیان اینکه "برخی مسوولین و مقاماتی که العبادی عزل کرده، از منصب خود کناره‌گیری نکرده‌اند"، تصریح کرد: نخست وزیر با اختیاراتی که دارد، تمام معاونینش را عزل کرد ولی هنوز معاونان رئیس جمهور از مناصب خود کناره‌گیری نکرده‌اند.

وی افزود: آقایان «نوری مالکی»، «اسامه نجیفی» و «ایاد علاوی» معتقدند که نخست وزیر حق برکناری معاونان رئیس جمهور را ندارد و پارلمان باید در این باره تصمیم بگیرد.

* همکاری تهران و مسکو در راستای نابودی داعش

این منبع آگاه در پارلمان عراق همچنین به سند همکاری ایران و روسیه با دولت بغداد برای نابودی پدیده تروریسم که توسط فرماندهى عملیات مشترک عراق (قیادة العملیات المشترکة) اعلام شده اشاره کرد و اظهار داشت: مردم عراق به این موضوع بسیار نظر مثبتی دارند و با استقبال آنان مواجه شده است.

وی تاکید کرد: دیگر عراقی ها به آمریکا و متحدانش اعتماد ندارند. در واقع، هم مردم و هم سران کشور به این نتیجه رسیده اند که آمریکا نه می‌خواهد حشد شعبی تقویت شود و نه داعش. واشنگتن می‌خواهد عراق سال‌ها درگیر این اختلافات داخلی و جنگ‌ با تروریست‌ها بماند.

* لایحه گارد ملی عراق و چالش‌های پیش‌رو

این مقام آگاه در بخش دیگر گفتگوی خود با خبرنگار ابنا به ماجرای پر تنش تصویب لایحه گارد ملی (الحرس الوطنی) اشاره کرد و گفت: فراکسیون الحرس الوطنی در پارلمان عراق تشکیل شده و اعضای آن که متشکل از تمامی احزاب هستند؛ وظیفه بررسی آن را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه "آنچه اهمیت دارد این است که گارد ملی نباید موجب تضعیف ارتش و بسیج مردمی شود"، تصریح کرد: به محض آنکه احساس شود، حشد شعبی در این لایحه تحت الشعاع قرار می‌گیرد و تضعیف می‌شود؛ قطعاً ائتلاف‌های حامی بسیج مردمی با اتحاد بیش از پیش این لایحه را رد خواهند کرد.

* پارلمان در انتظار العبادی

این منبع آگاه در پایان درمورد حضور العبادی در پارلمان که قرار بود پس از تعطیلات عید صورت پذیرد نیز اظهار داشت: زمزمه‌هایی درمورد اینکه نخست وزیر روز پنج‌شنبه به پارلمان خواهد آمد، به گوش می‌رسد اما باتوجه به حجم برنامه‌ها و تراکم دیدارهای العبادی در نیویورک پیش بینی می‌شود که این حضور به هفته آتی موکول شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون