مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

جوسازی رسانه‌ها برای القای دخالت نظامی روسیه در سوریه + عکس

روزنامه‌های انگلیسی و آمریکایی روز شنبه با شتابزدگی اخباری بدون سند را درباره حضور نظامی روسیه در کنار نیروهای دولتی سوریه در نبردهای این کشور انتشار دادند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ رسانه‌های انگلیس و آمریکا تلاش می‌کنند با متهم کردن شتابزده و بدون سند مسکو به حمایت نظامی از «بشار اسد» جنجال بیافرینند، در حالی که چنین مداخله‌ای به نفع روسیه نیست.

روزنامه‌های انگلیسی تایمز و تلگراف و نیویورک تایمز آمریکا روز شنبه با شتابزدگی اخباری بدون سند را درباره حضور نظامی روسیه در کنار نیروهای دولتی سوریه در نبردهای این کشور انتشار دادند.

به ادعای این دو روزنامه انگلیسی، تصاویر ویدیوئی از لاذقیه، حضور خودروهای زرهی ارتش روسیه را نشان می‌دهد و در پس زمینه آن صحبت‌هایی شنیده می‌شود که به زبان روسی شباهت دارد. این روزنامه‌ها ادعا کرده‌اند جنگنده‌ها، پهپاد‌ها و کشتی‌های ارتش روسیه هم در جنگ داخلی سوریه مشارکت دارند.

روزنامه‌های انگلیسی هنوز برای این ادعاهای خود سندی ارائه نکرده‌اند، افزون بر این تشخیص تجهیزات نظامی سوریه از روسیه بسیار دشوار است زیرا بخش زیادی از تجهیزات نظامی ارتش سوریه، پیش از جنگ داخلی این کشور، از شوروی سابق یا روسیه فعلی خریداری شده‌اند.

روزنامه نیویورک‌ تایمز هم روز شنبه مدعی شد که روسیه احتمالا قصد دارد برای حمایت از دولت سوریه، به این کشور مشاور و پرسنل نظامی اعزام کند. در این گزارش ادعا شده است که روسیه یک تیم نظامی به سوریه اعزام کرده و در حال برداشتن گام‌های بیشتری است که مایه نگرانی آمریکا شده است.

نیویورک تایمز مدعی شد: روسیه تیمی پیشرفته از نظامیان را به سوریه اعزام کرده است و همچنین در حال برداشتن گام‌های دیگری است که به باور آمریکا ممکن است نشانه آن باشد که ولادیمیر در حال برنامه ریزی به منظور گسترش قابل توجه حمایت‌های نظامی خود از بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

ادعای حضور نیروهای روس در سوریه در حال مطرح می‌شود که ارتش روسیه سال‌هاست که در بندر طرطوس یک پایگاه نظامی دارد و انتقال نیرو و تجهیزات روسی به سوریه امر غیرمعمولی نیست.

رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی در حالی ادعای گسترش حضور روسیه در سوریه را مطرح می‌کنند که حتی در گزارش نیویورک‌ تایمز هم اشاره شده است که واشنگتن هم اطمینان ندارد که این گمانه زنی درست باشد.

یک پایگاه اینترنتی اسرائیلی به نام وای نت نیوز هم چند روزپیش اعلام کرده بود یک واحد ویژه روسیه، متشکل از هزاران نظامی این کشور، در آینده وارد یک پایگاه دولتی سوریه در نزدیک دمشق خواهند شد، اما مسکو بلافاصله این خبر را تکذیب کرد.

مناقشه سوریه مدت‌ها است ابعاد منطقه‌ای و بین المللی یافته است و با توجه به اینکه گروه تروریستی داعش که ۵ تا ۱۰ هزار نیرو در خاورمیانه دارد، به تهدیدی اصلی برای امنیت این منطقه تبدیل شده‌ است، اما بعید است دولت روسیه دخالت نظامی در جنگ سوریه را لازم بداند و «ولادیمیر پوتین» به کشور سوریه نیرو اعزام کند.

پوتین گزارش‌های منتشر شده را قضاوت زودهنگام خوانده و گفته است مسکو در حال بررسی گزینه‌های مختلفی است، اما فعلا تصمیمی در این رابطه نگرفته است. 

نظرات (۱)

سلام شب بخیر
این حرکت رسانه ای ا غاز یک رفتار سیاسی بلند مدتی هست با اهداف خاص

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون