مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

اعتراض مسالمت آمیز مردم عراق به افزایش وخامت وضعیت برق + تصاویر

مردم عراق روز گذشته در تظاهراتی مسالمت آمیز به وضع وخیم برق این کشور همزمان با شدت گرفتن دمای هوا اعتراض کردند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ گروهی از اهالی بغداد عصر جمعه در اعتراض به افزایش وخامت وضعیت برق کشور در میدان التحریر مرکز این شهر تجمع کرده و خواستار برکناری وزیر برق شدند.

تظاهرکنندگان که به سختی از میان حلقه‌های امنیتی در خیابان‌ها و میادین اطراف توانسته بودند خود را به این میدان مرکزی بغداد برسانند، خواستار استعفای هرچه سریع‌تر «قاسم الفهداوی» وزیر برق شدند.

معترضان الفهداوی را در اجرای برنامه‌هایش برای تامین برق شهروندان، شکست خورده معرفی کردند و از پارلمان و دولت خواستند به وضعیت نامناسب و خرابی روز افزون خدمات در بخش برق رسانی رسیدگی کنند.

تظاهرکنندگان در میان تدابیر شدید شعار می‌دادند و درعین حال نظم و آرامش را هم رعایت می‌کردند.

نیروهای امنیتی در اجرای تدابیر امنیتی، دو پل ارتباطی میان غرب (کرخ) و شرق (رصافه) بغداد را به نام‌های جمهوری و سنک بستند و حتی به خبرنگارانی که از جانب منطقه کرخ قصد عزیمت به میدان التحریر را داشتند، اجازه تردد از هیچ یک از دو پل را ندادند.

به علاوه خیابان‌های منتهی به منطقه سبز نیز بسته بود تا جلوی حرکت تظاهرکنندگان به منطقه سبز امنیتی، منطقه ای که عمده نهادها مانند نخست وزیری، پارلمان و وزارت دفاع در آن واقع است، گرفته شود.

اعتراض‌ها به وضعیت برق که با شدت گرفتن دمای هوا و عبور آن از مرز ۵۰ درجه در روز پنج‌شنبه، شدت گرفته است، اولین بار هفته گذشته در بصره شکل گرفت.

اعتراض عمومی از آنجا شکل گرفته بود که وزارت برق برنامه زمان بندی قبلی را به هم ریخت و ساعات روشنایی را در طرح جدید کاهش داد. به این ترتیب، شهروندان با کاهش برق دولتی و به تبع آن با افزایش هزینه خرید برق آزاد رو به رو شدند؛ برقی که به دلیل گران بودن آن پاسخگوی دستگاه‌های سرمایشی اثر گذار در تابستان بغداد برای اقشار کم در آمد نیست.

برای مقابله با بحران کمبود برق دولت عراق هم رسماً وارد عمل شد و «حیدر العبادی» در بخشنامه‌ای استثنای مقامات و مسئولان را در خصوص جدول قطعی برق برداشت و اعلام کرد که همه مسئولان مشمول برنامه زمان بندی خواهند شد.
نخست وزیر عراق همچنین استفاده از اموال عمومی برای پرداخت هزینه سوخت موتورهای برق خانه های مقامات عراقی را ممنوع کرد.

بر اساس دستور العبادی همچنین برق همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در غیر ساعات کاری قطع خواهد شد.

گرمای شدید و افزایش دمای هوا، از اواسط بهار در بغداد و شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور خود را نشان داد و از اوایل تابستان به اوج رسید به طوری که پنج‌شنبه گذشته برای دومین بار در یک ماه اخیر دولت عراق مجبور شد تعطیل عمومی اعلام کند.

براساس گزارش رسانه‌ها، کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق از قاسم الفهداوی وزیر برق خواسته تا برای پاسخگویی در جلسه این کمیسیون در روز یکشنبه حاضر شود.

«ماجده عبداللطیف» عضو این کمیسیون روز جمعه گفت که از الفهداوی خواسته شده بابت وجود پرونده های فساد فراوان در طول دوره یک ساله مدیریتش در وزارت برق، در پارلمان حاضر شده و به سؤالات پاسخ دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون