مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
آخرین اخبار یمن ؛

درگیری شدید در عدن/ آتش بس کجاست؟!

جنبش انصار الله منطقه البساتین، جزیره العمال و بخش بزرگی از «خور مکسر» و فرودگاه عدن را از نیروهای هوادار منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن پس گرفت.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ آتش بس اعلامی سازمان ملل، حتی یک روز نیز دوام نداشت و درگیری در یمن همچنان ادامه دارد.

آنچه در پی می آید مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته در این کشور بحران زده است.

* پس گرفتن فرودگاه عدن

جنبش انصار الله منطقه البساتین، جزیره العمال و بخش بزرگی از «خور مکسر» و فرودگاه عدن را از نیروهای هوادار «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری یمن پس گرفت.

منابع یمنی به پایگاه العهد گفتند: در این میان شماری از افراد مسلح از جمله سه اماراتی به هلاکت رسیدند و سه دستگاه خودرو زرهی نیز منهدم شد.

این منابع همچنین با تکذیب گزارش های مربوط به پیشروی افراد مسلح وابسته به گروه القاعده و شبه نظامیان هوادار منصور هادی در عدن تاکید کردند که این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد.

منابع یمنی همچنین سقوط بندر عدن را نیز تکذیب کردند.

* حمله راکتی و توپخانه ای به صعده

العهد در گزارش دیگری نوشت: بالگردهای آپاچی عربستان سعودی، 14 راکت به «شدا» و «المنزاله» در استان صعده شلیک کردند و ارتش سعودی همچنین با موشک و توپخانه منطقه الحصامه را هدف قرار داد.

* تصرف شهر المنصوره توسط ارتش یمن

یک مقام نظامی یمن نیز روز گذشته گفت: ارتش و کمیته های مردمی با حمله به مواضع عناصر القاعده و مزدوران عربستان سعودی در استان عدن، خسارت های فراوانی به آنها وارد کردند و توانستند شهر المنصوره را تصرف کنند.

وی افزود: با وجود اینکه جنگنده های عربستان در سه روز گذشته، بیش از 150 بار این منطقه را مورد حمله قرار دادند اما نتوانستند مانع پیشروی ارتش و کمیته های مردمی و پیروزی آنها برعناصر تکفیری-تررویستی القاعده و شبه نظامیان هوادار منصور هادی و مزدوران سعودی شوند.

وی خاطرنشان کرد که شمار کشته های دشمن در «خور مکسر» بالغ بر 175 نفر از جمله چند اماراتی بوده و تعدادی خودرو و ادوات جنگی آنها نیز به آتش کشیده شده است.

این منبع تاکید کرد که پیروزی های ارتش یمن در استان عدن ادامه دارد و خیابان ها مملو از اجساد کشته های القاعده است.

ارتش و کمیته های مردمی مستقر در استان عدن توانستند، نقشه های عناصر القاعده و حامیان آنها را خنثی کنند.

* شلیک موشک به ظهران عربستان

ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته در واکنش به ادامه حملات جنگنده های آل سعود و کشتار غیرنظامیان، دهها فروند موشک به مناطق نظامی و همچنین 'ظهران عسیر' عربستان شلیک کردند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن چهارشنبه، 6 فروند موشک گراد به مرکز ارتباطات «ظهران عسیر»، در مرز عربستان شلیک کردند.

از سوی دیگر پنج فروند موشک گراد نیز به پایگاه نظامی «ملحمه» عربستان در منطقه جیزان شلیک شد.

یگان موشکی ارتش یمن و کمیته های مردی همچنین مرکز پلیس «الفیصلی» در نجران را با چند فروند موشک هدف قرار دادند.

* ادامه نقض آتش بس توسط عربستان

این در حالی است که جنگنده های عربستان روز گذشته با نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، منطقه «آل طنین» شهر ساقین در استان صعده را در چندین نوبت بمباران کردند.

* شهادت 11 شهروند در استان تعز

از سوی دیگر در پی حملات پیاپی جنگنده های عربستان سعودی به منطقه مفرق الذکره ماویه در استان تعز، 11 شهروند یمنی به شهادت رسیدند و دهها نفر نیز زخمی شدند.

در این حملات چند محل تجاری نیز ویران و به خودروهای مردم نیز خسارت های زیادی وارد شد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیز به نقل از یک مقام یمنی در این باره گزارش داد که جنگنده های عربستان در ادامه تجاوز به یمن، مناطق مسکونی و محل های تجاری را بمباران کردند که این امر بیانگر کینه توزی نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی علیه ملت یمن است.

این در حالی است که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این مدت بارها آتش بس مشخص شده از سوی سازمان ملل را نقض کرده و با بمباران مناطق مختلف مسکونی یمن، مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون کشیده است.

* هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در یمن

از سوی دیگر سازمان ملل اعلام کرد:تداوم خشونت و بی تفاوتی جهان یمن را به یک فاجعه انسانی تبدیل کرده است.

مقام های ارشد کمیته هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل متحد هشدار دادند که افزایش خشونت ها و بی تفاوتی جامعه جهانی، یمن را به یک فاجعه انسانی تبدیل کرده است.

گروهی از مسئولان کمیته هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل در یمن روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که مردم یمن در هفته گذشته شاهد مرگبارترین روزهای زندگی خود از آغاز بحران اخیر این کشور در ماه مارس بوده اند.

در این بیانیه گفته شده که در ادامه حملات سعودیها به مدارس، مساجد و بازارها که به طور روزمره هدف این حملات قرار می گیرند غیرنظامیان یمنی قربانیان اصلی این حملات بوده اند.

به گفته این مسئولان، حملات وحشیانه عربستان سعودی و متحدان این کشور به خاک یمن و درگیری های مسلحانه در این کشور تاکنون علاوه بر مرگ سه هزار و 500 نفر و مجروح شدن 16 هزار نفر، موجب آواره شدن بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از شهروندان یمنی شده و آنان را به امید یافتن اماکن امن تر در سراسر کشور آواره کرده است.

دراین بیانیه تاکید شده که حملات هوایی، درگیری های زمینی، کاهش شدید واردات، کمبود آذوقه، سوخت و آب آشامیدنی و همچنین ویرانی زیرساختها و فضاهای بهداشتی و آموزشی یمن، این کشور را به یک مصیبت و فاجعه انسانی بی سابقه تاریخی تبدیل کرده است.

مسئولان کمیته یادشده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 21 میلیون نفر از مردم یمن یعنی 80 درصد از جمعیت این کشور به کمک های انسان دوستانه فوری نیازمندند گفته اند که نهادهای امدادگر این سازمان تاکنون تنها توانسته اند چهار میلیون و 400 هزار نفر از این نیازمندان را زیرپوشش کمک های انسان دوستانه از جمله کمک های غذایی و بهداشتی قرار دهند.

کمیته هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل در پایان این بیانیه یادآور شده است که تاکنون 15 درصد از بودجه یک میلیارد و 600 میلیون دلاری درخواستی این کمیته برای کمک به مردم نیازمند یمن تامین شده و هشدار داده است که در صورت تاخیر در تامین بودجه لازم، 21 میلیون نفر از مردم این کشور در آینده با فجایع شدیدتری روبرو خواهند شد.

استیون اوبراین مسئول کمیته هماهنگی کمکهای انساندوستانه سازمان ملل نیز در بیانیه جداگانه ای، با ابراز نگرانی در مورد وضعیت فاجعه آمیز یمن و تاسف شدید در مورد نقض آتش بس اخیر در این کشور، بار دیگر از همه طرفین درگیر خواسته است تا بدون هیچ شرطی با برقراری آتش بس انساندوستانه موافقت کنند.

اوبراین، در این بیانیه گفته که در حالی که هیچ نشانه ای از توقف درگیری ها و خشونت های هولناک و بمباران های ویرانگر نیروهای به اصطلاح ائتلاف به رهبری دولت آل سعود به چشم نمی خورد، میلیونها زن و کودک و مرد یمنی با گرسنگی شدید و کمبود کمک های بهداشتی و درمانی روبرو هستند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از چند ماه پیش تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز و این کشور را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده است.

بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید و یا مجروح شده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون