مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

مرمت ابنیه تاریخی حرم حضرت زینب (س) با جدیدترین فنون علمی

مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشریح اقدامات صورت گرفته در بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س)، از بکارگیری جدیدترین فنون علمی مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی در این حرم مطهر خبر داد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص ضرورت بازسازی حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: بر اثر جنگ داخلی سوریه به گنبد، گلدسته‌ها و بخش‌های مختلف حرم مطهر که ارزش مذهبی و تاریخی زیادی دارد، آسیب‌هایی وارد شده بود از این رو مقرر شد ستاد بازسازی عتبات عالیات نسبت به رفع صدمات وارده اقدام کند.

جمشید گودرزی افزود: در بخش‌هایی از حرم مطهر که مورد اصابت واقع شده، کاشی‌های قدیمی یا طلاکاری‌های مربوط به زمان‌های دور، چوب درب‌ها که منقش به نقوش و نگاره‌های زیباست، منبت‌ها‌، معرق‌ها و خاتم‌کاری‌ها که همگی اثر تاریخی با ارزشی محسوب می‌شوند، لطمه وارد شده است.

مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: متخصصان ایرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بهره‌گیری از جدیدترین فنون علمی در دو زاویه اصلی به رفع این خسارت‌ها اقدام می‌کنند؛ ابتدا با ظرافت‌های خاص، قسمت صدمه دیده را تعمیر کرده و سپس با هماهنگ‌سازی، به‌گونه‌ای کار را به انجام می‌رسانند که هارمونی تاریخی اثر مخدوش نشود.

گودرزی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات طی چند سال فعالیت در عراق، تجربیات زیادی در بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی کسب کرده است، افزود: اکنون از این تجربه در سوریه و حرم مطهر حضرت زینب (س) استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم دوستدار اهل بیت (ع) استان خوزستان متقبل هزینه‌های این امر خدا پسندانه شده‌اند افزود: گروه‌های مردمی به‌منظور انجام کار در حرم مطهر حاضر و اقدامات گسترده‌ای از جمله رنگ کاری و مرمت دربهای اصلی و فرعی حرم مطهر، سنگ‌کاری، کاشی‌کاری، ایزوگام سقف حرم و مفروش کردن حرم با فرش‌های نو و راه‌اندازی کارگاه قالی‌شویی مجهز انجام شد.

گودرزی گفت: بازسازی سیستم‌های خنک‌کننده حرم و موتور برق‌ها، اصلاح سیستم برق و بازسازی و مرمت سقف آسیب دیده مصلی امام خمینی (ره) و در حال حاضر مرمت و نوسازی گنبد مطلای حضرت زینب(س) از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات است.این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که هنوز سوریه درگیر جنگ داخلی با داعش و عناصر تکفیری است.

مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره تاثیر این اقدامات در منطقه زینبیه اظهار کرد: حضور ایرانی‌ها طی یک سال و چند ماه گذشته جهت بازسازی و مرمت حرم شریف و فعالیت چشم‌گیر آنها، باعث رونق هر چه بیشتر منطقه زینبیه شده است به‌گونه‌ای که در ایام خاص، حرم مطهر مملو از زائران سوری، عراقی و لبنانی و ... می‌شود.همچنین بازار اطراف حرم پس از چند سال تعطیلی، مجددا فعال شده است و این خود باعث تقویت روحیه مردم سوریه به ویژه ساکنان منطقه زینبیه شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون