مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
عزای حسینی در جهان ـ 95 ـ عراق ـ کربلا

شور عاشقی در کربلای معلی + تصاویر

با برپایی آیین باشکوه و معنوی تبدیل پرچم گنبد مطهر اباعبدالله الحسین(ع)، ماه ذکر "یاحسین (ع)" در حضور میلیون ها نفر از عزاداران عاشق و محبان سالار شهیدان در کربلا آغاز شد.

به گزارش ـ مدافعون ـ در شب اول محرم الحرام، دل باختگان عشق اباعبدالله الحسین(ع) با چشمانی پر اشک و دل هایی مطمئن دست نیاز برآستان سومین خورشید آسمان ولایت و امامت دراز کرد.

عاشقان ولایت و امامت در کربلای معلی با دلی محزون و چشمانی پر از اشک همصدا فریاد جاویدان "هیهات منا الذله" سر دادند.

شب گذشته و طی مراسمی باشکوه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن حسینی، مراسم ویژه تغییر پرچم با شعار لبیک یا حسین (ع) سوگواران آغاز شد.

یکی از خادمان حرم حسینی با صعود به بالای گنبد مطهر حسینی پرچم سیاه "یا حسین(ع)" را جایگزین پرچم سرخ کرد تا به مدت دو ماه محرم و صفر، عزاداری‌ها در عراق و دیگر نقاط جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران به یاد فاجعه سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا آغاز شود.

مراسم تغییر پرچم با قرائت آیاتی از قرآن مجید و سپس سخنرانی رئیس دیوان اوقاف شیعیان عراق و مسئول تولیت شرعی عتبه حسینی و ذکر مصیبت و سوگواری آغاز شد و در نهایت پرچم سیاه حسینی به نشانه حزن و اندوه، بر گنبد مطهر حرم امام حسین(ع) برافراشته شد.

بعد از تغییر پرچم گنبد حسینی، خادمان و تولیت آستان مقدس حسینی و عزاداران به سمت مرقد ابوالفضل العباس(ع) رفتند و پرچم گنبد حرم مطهر علمدار کربلا نیز طی مراسمی ویژه به رنگ حزن و اندوه به رنگ سیاه تغییر کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون