مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

جدیدترین پهپاد رزمی سپاه پاسداران ایران رونمایی شد + تصاویر

در پهپاد پنهان کار و بمب افکن آمریکایی‌ها هم تراز ما هستند. این پهپاد در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب‌های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد.

به گزارش ـ مدافعون ـ جدیدترین پهپاد رزمی ساخت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با نام صاعقه رونمایی شد.

این پهپاد در نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شده است و از خانواده پهپادهای سیمرغ به شمار می‌آید.

پهپاد صاعقه از نوع پهپادهای سیمرغ یا نوع ایرانی آرکیو ۱۷۰ (RQ-۱۷۰) است.

سپاه پاسداران در آبان ماه سال ۹۳ و در جریان بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، نخستین نمونه ایرانی از پهپاد غنیمت ‌گرفته‌شده RQ-۱۷۰ آمریکا را رونمایی و چندی بعد، فیلم‌هایی از پرواز این پهپاد را به نمایش گذاشت.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در بازدید دبیر شورایعالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی های پهپادی نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی این نیرو اظهار کرد: در ۲۸ سال پیش که جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران پایان یافت، جهاد دیگری آغاز شد، جهاد در حوزه تحقیقات و تولید تسلیحات که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، نبود آن برای ما آزار دهنده بود و در واقع به واسطه فقدان سامانه ها و تجهیزات دفاعی خسارت ها و شهدای فراوانی دادیم.

وی افزود: مجاهدت‌ها و تلاش‌های ۲۸ ساله، امروز ما را به نقطه ای از اقتدار و توانمندی های دفاعی رسانده است که در صدد هواپیماهای بدون سرنشین در تراز کشورهای اول جهان هستیم و در برخی از بخش‌های مرتبط با ترکیب هنر تاکتیک و هنر طراحان، محصولاتی تولید کرده‌ایم که کارایی آنها از محصولات و روش های دشمنان به مراتب برتر است.

سردار حاجی زاده در تبیین مزیت ها و سطح کارایی تولیدات دفاعی کشور به ویژه در نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: امروز ما هم فناوری داریم و هم هنرمان در زمینه بکارگیری مهارت ها و روش ها به گونه ای است که کارایی سلاح های دفاعی تولید شده توسط ما را متمایز کرده است. ما در قبال حمله دشمن یک مقاومت و یا حرکت ناقص برای دفع حمله انجام نداده ایم، بلکه حمله را با ضد حمله جواب داده ایم.یعنی آنچه به عنوان تهدید آزاردهنده بوده است را به فرصت تبدیل کرده ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت: ما امروز سامانه ها و تجهیزاتی بهتر از مدل های آمریکایی ساخته ایم و این هزینه های است که آمریکایی ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته اند! و توانسته‌ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم و انشاءالله که ملت ایران روزی را شاهد خواهند بود که قدرتی معادل موشکی در بخش هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند.

فرمانده نیروی هوافضای افزود: پهپاد هم در حوزه تولید اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندی و هم در حوزه رزم تهاجمی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و بر اساس همین قابلیت‌ها می‌باشد که کشورهای غربی سرمایه گذاری سنگین و هنگفتی را در تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند.

سردار حاجی زاده با تأکید بر اینکه ما امروز در حوزه پهپاد صاحب ایده، فن آوری و صنعت هستیم و با ترکیب آن با روش‌های جنگ نامتقارن، طراحی و تولید آن را بر اساس ایده های عملیاتی و روش های خاص و انحصاری خود انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد:ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی ها هم تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب افکن ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی ها در تلاش هستند در این بخش همطراز ما شوند.

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به خطوط تولید پهپاد بمب افکن های خانواده سیمرغ، صاعقه را به عنوان جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی، دستاورد نهراسیدن از تهدیدها دانست و گفت: این پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جدیدترین پهپاد ایران است.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: صاعقه جدیدترین پهپاد ایران در سری سیمرغ است و بعد از این هم قرار نیست متوقف شویم، کار دفاع از کشور مانند دوچرخه سواری است که اگر بایستیم خواهیم افتاد. دشمن در مسیر دشمنی به پیش می رود و ما هم باید برای تقویت بنیه خود برای دفاع برابر دشمن، مسیر خود را ادامه بدهیم.

سردار حاجی زاده تولید پهپاد RQ۱۷۰ آمریکایی یا همان سیمرغ را نقطه حیرت و عصبانیت آمریکایی ها دانست و افزود: سیمرغ ایرانی بحمدالله در مقیاس و اندازه های مختلف برای انجام ماموریت های متنوع تولید شده است، ادامه تولید این پهپاد راهبردی و بومی را بر اساس ایده های عملیاتی و متناسب با نیازهای خود سفارش می دهیم و عزیزان در بخش تحقیقات و تولید با سرعت غیر قابل باور به آن پاسخ می دهند.

  • ۹۵/۰۷/۱۰
  • خدام السیدة زینب

سپاه پاسداران

پهپاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون