مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

۶۰۰ زن و کودک شیعه ترکمن، در اسارت داعش

یکی از مقامات عراقی روز جمعه گذشته، خبری تکان دهنده منتشر کرد. در گزارش این مقام عراقی تصریح شده است که هم اکنون، حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه ترکمن در اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش در شهر موصل و دیگر مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی قرار داشته و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

به گزارش ـ مدافعون ـ یکی از مقامات عراقی روز جمعه گذشته، خبری تکان دهنده منتشر کرد. در گزارش این مقام عراقی تصریح شده است که هم اکنون، حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه ترکمن در اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش در شهر موصل و دیگر مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی قرار داشته و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

«منصور اسود» یکی از اعضای کمیسیون عالی حقوق بشر در عراق، روز جمعه گذشته با براز نگرانی از اسارت حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه در دستان داعش، خاطرنشان ساخت: سازمان بین المللی اهمیت کافی و وافی به این مساله نداده اند و تاکنون اقدام مناسبی در این باره به انجام نرسانیده اند.

وی در ادامه افزود: اخبار موثقی در دست است که تایید می کند، حدود ۶۰۰ زن و کودک شیعه ترکمن هم اکنون در اسارت داعش به سر می برند که بسیاری از آنان در پایگاه های نظامی این گروه تروریستی تکفیری در شهر موصل محبوس و زنان به عنوان کنیزکان در جهاد نکاح و کودکان به عنوان عوامل انتحاری مورد سوء استفاده قرار می گیرند و این درحالی است که دولت و مقامات بلند پایه عراقی در این باره موضع سکوت را اختیار کرده اند.

این عضو حقوق بشر سازمان ملل همچنین یادآور شد: در دیدار و گفتگویی که با برخی زنان ترکمن آزادشده از دست داعش داشتیم، ایشان اطلاعات قابل توجهی در اختیار ما قرار داده و ما را از مکان احتمالی دیگر بانوان شیعه عراقی دربند داعش مطلع ساختند.

«منصور اسود» در پایان گفت: تنها ۱۱ تن از زنان شیعه ترکمن توانسته اند از دست تروریست های تکفیری رهایی یابند و مابقی همچنان در اسارت این گروه تروریستی قرار دارند.

«حسن توران» نائب رئیس حزب ترکمن و یکی از اعضای پارلمان عراق نیز با تایید سخنان «منصور اسود» عملکرد نهاد های بین المللی مسئول در این زمینه را به باد انتقاد گرفت و آنان را متهم به کم کاری در موضوع زنان شیعه دربند داعش نمود.

وی همچنین اظهار داشت: ما پیش از این نیز می دانستیم که تعدادی از زنان شیعه ترکمن در اسارت داعش به سر می برند و کم و بیش نیز از حال و احوال ایشان مطلع بودیم، ولی اخیرا روابط ما با ایشان به طور کامل قطع شده است و هیچ اطلاعاتی در مورد ایشان و سرنوشتشان در اختیار نداریم.

این مقام بلند پایه عراقی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت عراق راه چاره ای در مورد این بحران یافته و پیش از آنکه فرصت از دست رود، به سرعت آن را عملیاتی کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون