مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
عیسی قاسم مستحق جایزه صلح نوبل است

"سید حسن نصرالله" آمار دقیق شهدای حزب الله در ماه اخیر را اعلام کرد

دبیرکل حزب الله گفت: اگر کسی مستحق جایزه صلح نوبل باشد، آیت الله شیخ عیسی قاسم است

به گزارش ـ مدافعون ـ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز جمعه چهارم تیرماه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب الله ملقب به «سید ذوالفقار» سخنرانی کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین به خانواده های شهدای حلب تبریک گفت و از خداوند خواستار عالیترین درجات برای شهدا شد.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله در جریان این سخنرانی اظهار داشت: با شهادت «ذوالفقار» یک مغز متفکر را از دست دادیم. ذوالفقار یک فرمانده شجاع، ثابت قدم و جسور بود. شهید مصطفی بدرالدین اهتمام خاصی به پرونده اسرای لبنانی در بند «جبهه النصره» داشت. این در حالی بود که توجه ویژه وی به این پرونده برای او خطرات زیادی به دنبال داشت.

وی افزود: پس از جنگ سال ۲۰۰۶، شهید ذوالفقار نقش اساسی را در آزادی اسرای لبنانی ایفا کرد و رئیس هیأت مذاکره کننده لبنانی بود. همچنین شهید بدرالدین مسئولیت حفاظت از سوریه را در راه دفاع از لبنان بر عهده گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ماه ها قبل یک تصمیم منطقه ای و بین المللی بسیار بزرگ برای وارد کردن هزاران فرد مسلح گرفته شد و این افراد مسلح از ترکیه وارد حلب شدند. نقشه براندازی نظام سوریه و ورود از لبنان به حمص و همچنین حمله از جنوب سوریه، نقش بر آب شد. جنگ برای دفاع از حلب در واقع جنگ برای دفاع از بقیه مناطق سوریه و دفاع از دمشق، لبنان، عراق و اردن است.

سید حسن نصرالله به تعداد تلفات نیروهای حزب الله در حلب اشاره کرد و افزود: از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) تاکنون 26 نفر از نیروهای حزب الله شهید، یک نفر مفقود و یک نفر دیگر نیز اسیر شدند. شواهد و اسنادی داریم که بیش از 617 تروریست از جمله ده ها سرکرده و فرمانده گروه‌های تروریستی از ابتدای ژوئن در حلب کشته شدند. شرایط ایجاب می‌کند که در حلب حضور گسترده داشته باشیم، نه اینکه ضعیف باشیم و تسلیم اخبار کاذب و دروغین شویم.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص حضور داعش در عراق نیز اظهار داشت: هنگامی که تروریست های تکفیری داعش بر بعضی از مناطق در عراق سیطره یافتند، برخی از برادران ما در عراق با حزب الله تماس گرفتند و اعلام کردند که به تعدادی نیروی انسانی و فرمانده نظامی برای مقابله با داعش نیازمند هستند.

در همین ارتباط سید حسن نصرالله افزود: پس از تماس برادران عراقی، با شهید ذوالفقار ارتباط برقرار کردم و به او گفتم که برادرانمان در عراق به شماری نیروی انسانی و فرمانده نظامی نیازمند هستند و تنها با گذشت چند ساعت شاهد این بودم که تعداد مناسبی از نیروهای حزب الله آماده اعزام به بغداد هستند. اگر برادرانمان در ایران، سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق به درخواست کمک دولت بغداد لبیک نمی گفتند، امروز شاهد حضور داعش در بغداد بودیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اظهارنظر برخی بانک های لبنانی مبنی بر عدم همکاری‌های مالی با این گروه به دنبال تحریم مالی حزب الله توسط آمریکا تصریح کرد: بسیار احمقانه و بچه گانه است که برخی رسانه‌های لبنانی و عربی ادعا می کنند که حزب الله در بحران مالی به سر می برد. منابع مالی حزب الله و سلاح های حزب الله از طریق ایران تأمین می شود و تا زمانی که در ایران مشکل مالی وجود نداشته باشد، ما نیز مشکل مالی نداریم و پول مورد نیازمان تأمین می شود؛ بنابراین نیازی به حمایت مالی بانک های لبنان نداریم.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به تحولات بحرین و موضوع سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و گفت: آنچه که مقامات بحرینی علیه شیخ عیسی قاسم انجام دادند، اقدامی خطرناک است. اعتراضات مردم بحرین مسالمت آمیز، به دور از خشونت و بر مبنای قوانین انسانی و اخلاقی و بین المللی است، این در حالی است که آل خلیفه به حذف تعداد زیادی از علما و مراجع دینی اقدام و تلاش می کند درخواست مخالفان برای مذاکره و گفتگو را رد کند.

وی ضمن مشروع خواندن مطالبات مردم بحرین اظهار داشت: در بحرین چیزی به نام آل خلیفه وجود ندارد، بلکه این رژیم در گرو آل سعود است. این رژیم سعودی است که مانع از برگزاری مذاکرات در بحرین می شود. شیخ عیسی قاسم و تمامی علمای بحرینی همراه وی طی ۵ سال گذشته تمام تلاش خود را برای مسالمت آمیز نگاه داشتن انقلاب بحرین به کار بستند. اگر کسی مستحق جایزه صلح نوبل باشد، آیت الله شیخ عیسی قاسم است که تلاش‌های زیادی برای تحقق صلح در کشورش انجام داده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون