مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

استفاده داعش از سلاح های شیمیایی در دیرالزور

یک منبع آگاه نظامی از استفاده داعش از گازهای سمی و سلاح های شیمیایی در حمله به پایگاه هوایی دیرالزور خبر داد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ بنا به گفته یک منبع اگاه نظامی، داعش در حمله به پایگاه هوایی دیرالزور در شرق سوریه، از گازهای ممنوعه و سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.

پیش از این یکی از نمایندگان کُرد پرلمان ترکیه، دولت این کشور را به ارسال سلاح های شیمیایی برای داعش و دیگر گروه های تروریستی داخل سوریه متهم کرده بود.

همچنین سخنگوی گروه های نظامی کُرد در گفتگو با راشاتودی، گفته است که ترکیه یک خط ترانزیتی مستقل برای انتقال این سلاح های ممنوعه به داخل خاک سوریه و بری تروریست های داعش و دیگر گره های معاند، از طریق استان حلب، اختصاص داده است.

این مقام ارشد کُرد همچنین تاکید کرد که منابع اطلاعاتی آنان در میان گروه های تروریستی، استفاده این گروه از گازهای سمی در جنگ علیه کُردها را تایید کرده اند.

اوایل ماه گذشته میلادی نیز یکی از مقامات محلی عراق، از وجود شواهدی مبنی بر استفاده داعش از گازهای ممنوعه خبر داده بود.

به گفته «نجم الدین کریم» بیش از ۴۰ تن از اهالی یکی از مناطق شمالی عراق، پس از حمله موشکی داعش به آن منطقه، دچار سوختگی های پوستی و برخی دیگر از علائم استفاده از گازهای سمی شدند.

علاوه بر این شواهد، سازمان مبارزه با سلاح های شیمیایی نیز، در اوایل سال جاری میلادی گزارشی منتشر کرد که در آن از استفاده داعش از سلاح های شیمیایی علیه مواضع کُرد ها، پرده برداشته شده بود.

در گزارش برخی نهادهای دیگر مبارزه با سلاح های شیمیایی، تصریح شده که از سال ۲۰۱۱ میلادی و با آغاز جنگ در سوریه، مواردی از استفاده از گازهای ممنوعه توسط گروه های تروریستی، مشاهده شده است که در مجموع منجر به کشته شدن حدود ۱۵۰۰ شهروند غیر نظامی سوری شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون