مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

روایت سید حسن نصرالله از آیت الله بهجت/ ایشان پدر معنوی حزب الله بودند

دبیرکل حزب الله با بیان این که ما از همان ابتدا شیفته حضرت امام خمینی (ره) و متعهد به انقلاب اسلامی بودیم، گفت که هرگاه به ایران می رفتیم ملتزم بودیم حتما با آیت الله بهجت هم دیدار کنیم و از نصایح و پندهای ایشان بهره بگیریم.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ دبیرکل حزب الله لبنان درباره شخصیت و کرامات عارف واصل آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت و خاطرات خود از ایشان گفت: آشنایی من با ایشان به سال 1985 میلادی بر می گردد که ما در قالب هیئت هایی به جمهوری اسلامی ایران سفر می کردیم و سن من در آن زمان حدود بیست و پنج، شش سال بود. ما در آن زمان در دیدار با مقامات ایران، امور لبنان و منطقه به خصوص مسائل مقاومت را پیگیری می کردیم.

سید حسن نصر الله در گفتگوی اختصاصی با شبکه ماهواره ای المنار افزود: من در آن زمان که به همراه برخی از مسئولان و سران حزب الله به ایران سفر می کردم از آنها در سفر اول خواستم که به شهر مقدس قم مشرف شوم. اطلاعات ما در آن زمان از قم بسیار کم بود. آنها به من گفتند که اگر به قم مشرف شدید حتما به دیدار آیت الله بهجت هم بروید. اولین دیدار من با آیت الله بهجت به همراه گروهی از سران حزب الله از جمله سید عباس موسوی رحمت الله علیه بود که من در آن زمان از همه کوچکتر بودم. در آن جلسه یکی از همراهان ما از آیت الله بهجت دستور العمل های اخلاقی خواست که ایشان در پاسخ فرمودند: به آنچه که می دانید عمل کنید. از گناه دوری کنید. در اول وقت نماز به جا بیاورید و ذکر صلوات را زیاد بر زبان بیاورید و بسیار استغفار کنید. ما در ابتدا به عنوان گروهی از مسئولان حزب الله لبنان که با اسرائیل می جنگند خدمت ایشان می رسیدیم و ما احساس کردیم که ایشان ما را به این دلیل که به این جنبش اسلامی و ایمانی و جهادی وابسته هستیم و به رهبری امام خمینی نیز متعهد هستیم، پذیرفته اند.

وی درباره تاثیر آیت الله بهجت بر حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت گفت: مسئولان اصلی حزب الله همگی خدمت ایشان می رسیدند و از ایشان راهنمایی می خواستند که ایشان نیز پاسخ می دادند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه ایشان برای ما پدر معنوی بودند، گفت: این امر برای ما پس از رحلت امام خمینی از اهمیت بیشتری برخوردار بود. وقتی ما می دیدیم که رهبر و ولی امر ما آیت الله خامنه ای وقتی به زیارت قم مشرف می شدند به شدت علاقه داشتند که به دیدار آیت الله بهجت بروند و از ایشان راهنمایی بخواهند پس ما که سربازان این رهبر هستیم حسابمان روشن بود.

دبیرکل حزب الله لبنان از حضرت آیت الله بهجت به عنوان فقیهی عارف و زاهد و دارای کرامت های بی شمار یاد کرد و گفت : در همان نشست اول همنشینی با آیت الله بهجت، مجذوب و شیفته ایشان شدم.

وی با بیان این که ما از همان ابتدا شیفته حضرت امام خمینی (ره) و متعهد به انقلاب اسلامی بودیم، گفت که هرگاه به ایران می رفتیم ملتزم بودیم حتما با آیت الله بهجت هم دیدار کنیم و از نصایح و پندهای ایشان بهره بگیریم.

سید حسن نصرالله افزود: ما در دیدارهایمان با آیت الله بهجت گزارشی مختصر درباره اوضاع لبنان و وضعیت مردم مومن این کشور به ایشان می دادیم که ایشان به دقت به سخنان ما گوش می دادند و برخی راهنمایی هایی در این باره می کردند. ایشان بر رعایت ایمان و تقوا و داشتن اعتقادات محکم و عمل به آن تاکید می کردند که حزب الله اهتمام زیادی به آن داشت و دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص نامه آیت الله بهجت به وی گفت: چند ماه قبل از شروع جنگ 33 روزه یکی از برادران طلبه لبنانی که در قم درس می خواند پیش من آمد و گفت: آیت الله بهجت فرمودند که از حالا به بعد این دعا را همیشه بخوان که آن دعا این بود: " اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید " سه بار در صبح و سه بار در شب. من گفتم که آیا این کار علت خاصی دارد گفت که من نمی دانم فقط ایشان به من گفتند که این پیغام را به شما بدهم. من در آن زمان فکر کردم که شاید اتفاقی قرار است بیافتد و ذهنم درگیر موضوعات امنیتی مثل احتمال انفجار و یا ترور شد اما پس از چند ماه جنگ روی داد و اسرائیلی ها از روز اول به دنبال راهی می گشتند تا مکانی را که من در آن حضور دارم پیدا کنند و آنجا را بمباران کنند و پس از عملیات بمباران سنگینی که در آن جنگ رخ داد بر اساس گفته خود اسرائیلی ها آنها فهمیده بودند که من در کدام ساختمان هستم و اقدام به بمباران سنگین آن مکان کرده بودند. پس از آن من فهمیدم که این دعاء برای حفاظت در زمان جنگ بوده است نه قبل از جنگ.

وی با اشاره به دشواری اوضاع جنگ 33 روزه و تشبیه سرنوشت آن به صحرای کربلا از سوی برخی از مسئولان حزب الله گفت: یکی از برادرانی که از قم آمده بود در تماس با برادر دیگری به من گفت که آیت الله بهجت به شما تاکید کرده اند که مطمئن باشید که در این جنگ پیروز خواهید شد. این سخن در هفته اول جنگ و زمانی به گوش ما رسید که اصلا افقی از پیروزی برای ما مشهود نبود.

سید حسن نصرالله افزود: آیت الله خامنه ای نیز در هفته اول جنگ با ارسال پیامی به من گفتند که این جنگ شبیه جنگ احزاب است و بدانید که شما بر اساس آیه قرآن در این جنگ پیروز شده و بلکه پس از جنگ به یک قدرت منطقه ای تبدیل خواهید شد و من نیز از روی مزاح به یکی از مسئولین بلند پایه که این پیام را برای من آورده بود گفتم: همین که ما از این جنگ سالم بیرون بیاییم کافی است، قدرت منطقه شدن را نخواستیم. !

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون