مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

وزیر کشور: داعش به ۴۰ کیلومتری ایران برسد مداخله می کنیم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه داعش به ۴۰ کیلومتری ایران برسد مداخله می‌کنیم، به حوادثی روزهای اخیر کشور اشاره کرد و گفت: خویشتن داری عامل مهم حل این مشکلات است.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه خویشتن داری مردم مهاباد و نیروی انتظامی در حادثه مهاباد از یک فاجعه جلوگیری کرد، گفت: در موضوع حادثه مسابقه فوتبال تبریز نیز مردم خویشتن داری کردند. فرض کنید ۱۰۰ هزار جوان که احساساتشان نیز تحریک شده بود به کف خیابان می‌آمدند. در آنجا، هم مردم خویشتن داری کردند و هم نیروی انتظامی مثلا از گاز اشک آور استفاده نکرد. در حادثه‌ای هم که در مورد موضوع سوخت قاچاق در پیران شهر رخ داد نیز مساله با خویشتن داری حل شد.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید دقت کنیم تا بتوانیم برای رفع آسیب‌ها به صورت جمعی اقدام مناسب کنیم. شورای اجتماعی در این دو سال با حضور دستگاه اجرایی تشکیل شده و موضوعات اجتماعی را طرح کرده و نسبت به راه حل‌ها و چگونگی حل آن‌ها اقدامات مناسبی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: مهم است جامعه به آینده امیدوار باشد و فعالیت‌های اجرایی روزمره در معرض دید و قضاوت مردم قرار گیرد. با این وجود هم مشارکت و هم رضایتمندی مردم افزایش می‌یابد. متاسفانه در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیش از جنبه های امید آفرین، طرح موضوعات مرتبط با ضعف دستگاه‌های اجرایی طرح و به صورتی بزرگنمایی می‌شود. انتقاد کار خوبی است اما در کنار آن نقاط مثبت و قوت هم باید گفته شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا برخورد ایران با افغان‌های ساکن کشور مناسب است؟ گفت: هفته قبل اجلاس چهار‌گانه در تهران برگزار شد که هم نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و هم وزرای مرتبط از کشورهای پاکستان و افغانستان در آن شرکت داشتند. همه اعضای شرکت کننده در این جلسه از فعالیت‌های ایران در این زمینه تشکر کردند. متاسفانه در رسانه‌های مختلف و رسانه ملی به این مساله اصلا توجه نشد همزمان با آن ما بیانیه احمد شهید را داشتیم که در آن گفته شده بود ایران حقوق افغان‌های مقیم ایران را رعایت نمی‌کند. این حرف باطلی است.

وزیر کشور اضافه کرد: وزیر افغانستانی شرکت کننده در این جلسه از ایران تشکر کرد. انتظار ما از رسانه ملی این بود که این مصاحبه‌ها و اظهار‌نظر‌ها را منعکس کند. ایران بالا‌ترین خدمات را به افغان‌ها می دهد و این کار از نظر جنبه حقوق بشری نیست، بلکه کاری اسلامی و دینی و برای مردم همسایه ما است. خواسته ما در آن جلسه این بود که افراد غیر مجاز ساماندهی شوند و در بازه زمانی مشخصی به کشورشان برگردند.

رحمانی فضلی در مورد تامین هزینه الکترونیکی شدن انتخابات گفت: از دولت تقاضا شده تا هزینه این کار را که بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات آن است تامین کند اما وضعیت مالی دولت در شرایط کنونی با پایین آمدن قیمت نفت و شرایط تحریم‌ها کار را مشکل میکند. انتظار ما این است که اگر این کار در همه کشور انجام نشود دستکم با اولویت شهرهای بزرگ روی دهد.

وزیر کشور در مورد اینکه آیا قصد دارد مدیریت بحران شهر تهران را از شهرداری این شهر بگیرد نیز گفت: مدیریت بحران مسئول دارد. رئیس جمهوری، رئیس این شورا و وزیر کشور، استانداران و شهرداری تهران هم عضو ستاد مدیریت بحران در تهران هستند اما در شهر تهران به طور استثنا رئیس مدیریت بحران، شهردار تهران است، در حالی که در بقیه جا‌ها استاندار رئیس ستاد بحران است. رئیس ستاد بحران استان تهران نیز باید استاندار آن باشد.

وزیر کشور در مورد اظهارات فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد تهدید داعش گفت: موضوع داعش به عنوان فرقه انحرافی آسیب‌های انسانی و اقتصادی فراوانی به عراق سوریه و یمن وارد می‌کند. با استقرار نیروهای ما در مرزهای کشور عراق ما تاکنون مشکل امنیتی نداشتیم. حرف فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد مساله عراق است. در حال حاضر آن‌ها در محدوده بیش از ۵۰ کیلومتری مرز ایران هستند که اگر به ۴۰ کیلومتری برسند و قصدی داشته باشند ایران مداخله خواهد کرد و موضع خواهد گرفت.

به گفته وی در پاکستان و افغانستان نیز داعش فعالیت‌های خودش را دارد و در افغانستان زمینه‌های اجتماعی نیز برای آن‌ها مهیاست اما رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده که برای مبارزه با داعش عزم جدی دارد. همه کشورهای منطقه باید با همکاری هم و مشارکت مساله داعش را حل کنند. آمریکا نتوانسته مانع پیشروی داعش شود و در عراق اقدامات موثر در مبارزه با این گروه توسط ارتش و نیروهای مردمی بوده، این نشان می‌دهد که نیروهای خارجی همیشه دنبال مطامع خودشان هستند.

رحمانی فضلی درباره تاثیر برخورد سلبی و جمع آوری ماهواره‌ها روی این پدیده نیز گفت: قانون برخورد با ماهواره را مجلس تصویب کرده و بازنگری در این باره باید در مجلس صورت گیرد اگر در مورد مساله ای برخورد سلبی به عنوان قانون در آمده است، وظیفه دستگاه اجرایی انجام آن است اما تلاش نیروی انتظامی و وزارت کشور این است که این کار با کمترین آسیب به خانواده‌ها صورت گیرد. بنابراین در حد تذکر و جمع آوری توسط خود مردم انجام می‌شود. ما نمی‌توانیم بگوییم قانون را اجرا نمی کنیم چون این اتفاق باب میشود و در کشور مشکل روی میدهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون