مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

برگزاری نشست "حضرت زینب(س) الگوی صبر و مقاومت" در لاذقیه + تصاویر

نشست "حضرت زینب(س)؛ نمونه ایمان، فداکاری و مقاومت" با حضور زنان خانواده های شهدای لاذقیه سوریه به همت مرکز فرهنگی لاذقیه برگزار شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ به همت مرکز فرهنگی لاذقیه و همکاری هیئت زنان مجتمع رسول اعظم (ص)، نشست تخصصی با موضوع "حضرت زینب (س)؛ نمونه ایمان، فداکاری و مقاومت" با حضور زنان خانواده های شهدای لاذقیه به عنوان نمونه زنان مقاوم در سوریه در محل مرکز فرهنگی لاذقیه برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز، سپس خانم «فدوی علی یوسف»، از اساتید مدرس در لاذقیه طی سخنانی در مقاله خود به شخصیت والای حضرت زینب (س) در ایستادن در مقابل ظلم و باطل اشاره کرد و گفت: او بود که مقاومت را در برابر سختی ها به ما آموخت و هم اکنون نیز زنان سوریه و یمن با اقتداء و الگوگیری از ایشان در سخت ترین شرایط کشور، دست از مقاومت نکشیده و تسلیم طاغیان زمان خود نشدند.

* حضرت زینب(س)؛ الگوی صبر و مقاومت

وابسته و مدیر مرکز فرهنگی لاذقیه در سخنان خود، بر اهمیت نقش حضرت زینب (س) در ایجاد فرهنگ مقاومت، تأکید و به سختی‌های عقیله هاشمی در رساندن پیام واقعه کربلاء و تأثیر سخنان تاریخی ایشان در مجلس عبیدالله و یزید در کوفه و شام که به پشیمان کردن طاغیان زمان از عمل خود منجر شد، اشاره کرد.

«نادر آزاد» همچنین، بیان کرد: بدون تردید حضرت زینب (س)، الگوی صبر و مقاومت و ایستادن در برابر طاغیان زمان خود بوده و تأثیر آن در قرون و اعصار تا زمان حاضر امتداد یافته است.

وی با اشاره به موضوع نشست «حضرت زینب (س)؛ نمونه ایمان، فداکاری و مقاومت» گفت: موضوع فداکاری و مقاومت، به حق موضوعی قابل لمس برای مردم سوریه است و این الگو نقش بزرگی در عدم تسلیم در برابر متجاوزان و ایجاد فرهنگ مقاومت در سوریه داشته است.

پس از آن، خانم الهام کعده، مدیر سازمان زنان حوراء در هیئت زنان مجتمع رسول اعظم (ص) لاذقیه با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص نقش مثمرثمر زنان در خانواده و جامعه، گفت: مکتب حضرت زینب (س)، مکتب جهاد مبتنی بر فکر سیاسی و فقه روشنگر است، چرا که چون چراغی در زندگی، هدایتگر نسل های بعد از خود هم می باشند.

سامیه قرطیش، مدیر بخش اطفال و پیشاهنگی خواهران در هیئت زنان به عنوان سخنران سوم این مراسم، امام خمینی (ره) را پایه گذار فکر مقاومت دانست و اظهار کرد: همین فکر حسینی و زینبی، مقاوت را در لبنان ایجاد کرد.

خانم حیات زیتون، رییس هیئت زنان این مجتمع طی سخنانی از جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مرکز فرهنگی کشورمان در لاذقیه که برگزار کننده این نشست بود، قدردانی کرد و به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) برای برگزاری شکوه مند انتخابات دمکراتیک در ایران، تبریک گفت.

بنابر اعلام این خبر، این مراسم که از سوی رسانه های جمعی تصویربرداری شد، با اهدای یک شاخه گل به هر نماینده از خانواده‌های شهداء به پایان رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون