مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

مراسم تودیع نیروهای آزادسازی نینوا + تصاویر

مراسم تودیع نیروهای آزادسازی نینوا با حضور وزیر دفاع عراق برگزار شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ وزیر دفاع عراق گفت نیروهایی که برای شرکت در عملیات آزادسازی موصل اعزام می شوند از آمادگی کامل برخوردارند.

«خالد العبیدی» با حضور در پایگاه تاجی در شمال بغداد افزود: گردان‌هایی از لشکر هفتاد و یک ارتش عراق به سمت منطقه مخمور حرکت کردند تا به سایر نیروهای موجود در این منطقه بپیوندند.

گفت: نیروهایی که برای شرکت در عملیات آزادسازی نینوا اعزام می شوند از آمادگی کامل برخوردارند. آن‌ها از لحاظ آموزش نظامی، تسلیح و تجهیز کاملاً آماده هستند. پادگان‌هایی که برای حضور آن‌ها در نظر گرفته شده است کاملاً آماده است. این نیرو‌ها آماده حرکت به منطقه مخمور هستند پیش از آن‌ها نیز یگان هایی به مخمور اعزام شده‌اند و بعد از آن ها نیز نیروهای دیگری به منطقه مخمور اعزام می شوند و در ‌‌نهایت عملیات نینوا آغاز خواهد شد.

وزیر دفاع عراق تصریح کرد امروز ما در مراسم تودیع نیروهای آزادسازی نینوا شرکت کرده‌ایم. این نیرو‌ها که در اینجا حضور دارند طلیعه لشکر هفتاد و یک است. امروز آن‌ها به سوی نینوا حرکت خواهند کرد. پیش از این نیرو‌ها سه گردان به منطقه تجمع نیروهای مسلح عراق در بخش مخمور اعزام شده بودند و در آنجا مستقر شده‌اند.

وی در ادامه افزود الحمدلله آمادگی نیروهای مسلح برای آزاد سازی استان نینوا به طور مستمر رو به افزایش است و روحیه نظامیان ما بسیار بالاست.

العبیدی گفت نیروهای پیشمرگ بخشی مهمی از این عملیات خواهند بود و همچنین تمامی نیروهای امنیتی دیگر نیز نقش مهمی خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نیروهای مردمی عراق نیز در این عملیات حضور دارند یا نه؟ گفت تصمیم در این باره به نخست وزیر که فرمانده کل نیروهای مسلح است مربوط می‌شود. اگر ایشان تشخیص بدهند آن‌ها مشارکت داده خواهند شد و همچنین ممکن است با حضور این نیرو‌ها موافقت نکنند».

پیش از اعزام این نیرو‌ها، کاروان‌های مجهز از نظامیان تیپ پانزدهم ارتش عراق از پایگاه تاجی در شمال بغداد به سوی مقر موقت نیرو‌ها در محور مخمور حرکت کرده بودند. در این کاروان‌ها، تانک‌ها، خودروهای نظامی و توپخانه سنگین وجود داشت. علاوه بر این، انواع سلاح‌های دیگر نیز در کاروان‌های اعزامی وجود داشت که نیروهای عراقی ماه‌ها برای استفاده از این سلاح‌ها تمرین کرده‌اند.

نیروهای امنیتی معتقدند زمان اجرای عملیات آزاد سازی نینوا با توجه به توانمندی نیروهای مشترک عراقی چندان دور نیست.

فرماندهان نظامی ارتش عراق اعلام کرده‌اند برای نبرد آزادسازی موصل از آمادگی کامل برخوردارند و با نیروهای پیشمرگ و ائتلاف بین المللی هماهنگ هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون