مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

ساخت ضریح تل‌ زینبیه‌ به نیمه رسید + عکس

با اتمام مراحل ساخت چارچوب و کالبد چوبی نیم ضریح تل‌ زینبیه‌، ساخت این ضریح به مرحله ورق کشی و قلم زنی رسید.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ «کریم میرزایی» مدیر پروژه طرح ساخت تل‌ زینبیه‌ گفت: با اتمام مراحل ساخت چارچوب و کالبد چوبی نیم ضریح تل‌ زینبیه‌، ساخت این ضریح به مرحله ورق کشی و قلم زنی رسید.

وی افزود: کار ساخت این ضریح برای نصب در کربلای معلی با حضور هنرمندان و اساتید برجسته در تبریز ادامه دارد و تاکنون اسکلت چوبی و بدنه نیم ضریح آن به پایان رسیده است.

مدیر پروژه طرح ساخت تل‌ زینبیه‌ تصریح کرد: اسکلت چوبی این ضریح از چوب ساج بوده که با تکیه بر مطالعات دانشگاهی، اسناد موجود و طرح‌های اسلامی ایرانی ساخته شده است.برای تکمیل این طرح از نماکاری و تزئین با نقره و مس زراندود و هنرهای ایرانی قلم زنی، میناکاری و درودگری استفاده می‌شود.

میرزایی گفت: این نخستین ضریحی است که با همکاری و تولیت ستاد بازسازی عتبات عالیات تبریز و دانشگاه هنر اسلامی اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که مرحله جدید ساخت پروژه با انتقال ۱۰۲ کیلوگرم نقره شامل گوی و ماسوره نقره از ستاد مرکزی بازسازی عتبات آغاز شده است، اظهار کرد: ساخت نیم ضریح تل زینبیه به دست هنرمندان استان آذربایجان شرقی و در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز از تیرماه سال گذشته آغاز شد.

مدیر پروژه طرح ساخت تل زینبیه با بیان این‌که این ضریح پس از اتمام کار به کربلا منتقل و در داخل بنای تل زینبیه در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) نصب می‌شود، افزود: تمامی مردم ولایت‌مدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت استان آذربایجان‌شرقی در ساخت این ضریح مشارکت داشته‌اند.

شایان ذکر است تل به معنای تپه، توده خاک و ریگ است. سرزمین کربلا، ناهموار و دارای تل و تپه بوده است. در حادثه کربلا تپه‌ ای مشرف بر محل شهادت شهدای کربلا وجود داشته که حضرت زینب سلام الله علیها بالای آن می‌آمدند تا وضعیت برادر عزیزشان حضرت امام حسین علیه السلام را در میدان نبرد بررسی کنند.

این تل، که یادآور حضور آن بانوی فداکار است، در سمت جنوب غربی صحن مطهر امام حسین علیه السلام واقع شده است و به طور تقریبی پنج متر از کف صحن حرم بالاتر است و حدود ۳۵ متر تا مقتل و قتل گاه فاصله دارد. این مکان را به صورت اتاقی ساخته اند که با چند پله به آن راه است و گنبدی از کاشی آبی بر آن استوار است. تل زینبیه در سال های اخیر بازسازی شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون