مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

تسلط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر شهر راهبردی شیخ مسکین + عکس

شهر شیخ مسکین که ۹۰ درصد آن به کنترل ارتش سوریه درآمده دارای اهمیت راهبردی است و اوضاع را در جبهه جنوبی سوریه به نفع ارتش این کشور تغییر می‌دهد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ ارتش سوریه با پشتیبانی موشکی و توپخانه ای و حمایت هوایی بر بیشتر مناطق شهر شیخ مسکین مسلط شده است.

شهر شیخ مسکین که ۹۰ درصد آن به کنترل ارتش سوریه درآمده دارای اهمیت راهبردی است و اوضاع را در جبهه جنوبی سوریه به نفع ارتش این کشور تغییر می‌دهد.

ارتش در حال پیشروی در این شهر و تعقیب بقیه گروه‌های تروریستی است و درگیری ها به محله غربی شیخ مسکین محدود شده است.

منابع خبری از فرار افراد مسلح از شهر مسکین خبر دادند و گفتند شمار زیادی از آنان در نبرد‌ها کشته یا زخمی شدند.

شیخ مسکین از نظر جغرافیایی حلقه وصل ارتباطات بین المللی بین اردن و دمشق و چهار استان قنیطره، درعا، سویدا و ریف دمشق است. این شهر دارای اهمیت جغرافیایی و راهبردی زیادی است که می‌تواند بر روند نبرد‌ها در جنوب سوریه تأثیر بگذارد.

این شهر حدود ۲۲ کیلومتر از شهر درعا و از دمشق حدود ۸۰ کیلومتر و از مرز‌ها با اردن ۳۴ کیلومتر فاصله دارد و نقطه وصل بین مناطق نوا، ازرع، اربطع و داعل و صنمین است و از مهم ترین شهرهای حوران محسوب می‌شود و از نظر مساحت نیز پس از درعا، نوا و صنمین چهارمین منطقه در استان درعا محسوب می‌شود.

از نظر راهبردی نیز کنترل ارتش سوریه بر الشیخ المسکین باعث می‌شود ارتش بر منطقه تسلط یابد. شیخ مسکین خط دفاع جنوبی برای دفاع از دمشق محسوب می‌شود.

کنترل ارتش سوریه بر شیخ مسکین باعث می‌شود نیروهای سوری ارتباط گروه‌های مسلح را بین درعا و قنیطره قطع کنند و راه تدارکاتی آن‌ها را از منطقه نوی گرفته تا داعل ببندد.

شیخ مسکین به ارتش سوریه این امکان را می‌دهد که بر همه جاده‌های تدارکاتی تسلط یابد و نیروهای ارتش سوریه را در الفقیع و محجه تا مقر تیپ پانزده ارتش و لشکر نهم در صنمین تقویت کند.

نیروهای ارتش سوریه پس از تسلط بر شیخ مسکین می‌توانند در غرب به سمت نوا و در جنوب به سمت ابطع و داعل تحرک داشته باشند و به تغییر اوضاع در جنوب سوریه به نفع ارتش کمک خواهد کرد.

گروه‌های تروریست علت شکست خود را در شیخ مسکین، تغییر فرماندهان جبهه جنوبی و باقی ماندن آنان در اردن می دانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون