مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

حمایت سمیر جعجع از میشل عون/ معادلات انتخابات ریاست جمهوری لبنان به هم ریخت + تصاویر

با اعلام حمایت «سمیر جعجع» از نامزدی ژنرال «میشل عون» معادلات و محاسبات در انتخابات ریاست جمهوری لبنان به هم ریخت و هرکدام از گروه‌ها و احزاب سیاسی را در مقابل گزینه‌های جدیدی قرار داده است.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» شب گذشته از دشمن اول سیاسی خود «ژنرال عون» در "قلعه معراب" اقامتگاه خود استقبال و حمایت خود را از نامزدی ژنرال در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

وی از همه احزاب گروه ۱۴ مارس و همپیمانان خود و حتی همه گروه‌های لبنانی خواست تا از نامزدی ژنرال عون حمایت کنند.

جعجع در سخنان خود هنگام اعلام حمایت از نامزدی ژنرال عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان، ده عنوان را از بیانیه «اعلام نیت‌ها» بین دو حزب «نیروهای لبنانی» و جریان آزاد ملی را قرائت کرد که مورد حمایت و تائید ژنرال عون هم قرار گرفت.

روزنامه السفیر در این باره نوشت: جعجع تلاش کرد تا از جایگاه سیاسی و مردمی ژنرال عون بهره ببرد و حتی از همه موانع سیاسی و روانی همپیمانی با جریان المستقبل عبور و پل‌های پشت سر خود را خراب کرد و اکنون هم برنده است و هم بازنده اما چک سفید امضای گرفت و صاحب ابتکارعمل و طرح شد و احدی نمی‌تواند شک کند که ژنرال عون نامزد او است هرچند همپیمانان خود به ویژه سعد الحریری و سعودی‌ها را عصبانی و ناراحت کرده است.

پیش‌تر سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان سلیمان فرنجیه، رهبر جریان المرده را برای تصدی ریاست جمهوری لبنان نامزد کرده بود، فرنجیه نیز دست به تلاش‌ها و دیدارهای بسیاری زد تا نظر شرکای سیاسی را جلب کند، اما حزب الله لبنان بر حمایت از نامزد خود، میشل عون تاکید کرد.

تصمیم سمیر جعجع برای حمایت از میشل عون، بخت ژنرال را برای رسیدن به ریاست جمهوری لبنان افزایش می‌دهد اما پیروزی او را تضمین نمی‌کند. بر اساس سنتی که از دیرباز در لبنان وجود داشته است رئیس جمهور این کشور یک مسیحی مارونی است و این یک امر استثنا در جهان عرب است.

از زمانی که دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان رئیس جمهور پیشین لبنان در بیست و پنجم ماه مه سال ۲۰۱۴ به پایان رسید، پارلمان این کشور بیش از بیست بار تلاش کرده است حد نصاب دو سوم از ۱۲۸ نماینده را که برای تشکیل جلسه لازم است، به دست آورد اما تا کنون موفق به این کار نشده است.

  • ۹۴/۱۰/۲۹
  • خدام السیدة زینب

حزب الله

لبنان

لبنانی ها

میشل عون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون