مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

احداث پل‌های شناور برای ورود به الرمادی/ ارتش عراق مصمم به زانو درآوردن داعش + تصاویر

با وجود دشواری‌های عملیات بازپس گیری الرمادی ارتش عراق مصمم به انجام آن است زیرا بازپس گیری این شهر اهمیت استراتژیک و ملی برای دولت عراق در جنگ با داعش دارد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ نیروهای عراقی که از مدت‌ها قبل در اطراف الرمادی مرکز استان الانبار در غرب این کشور گلوی داعش را فشرده‌اند آرام آرام به داخل این شهر استراتژیک وارد شده‌اند تا ضربه نهایی را بر تروریست‌ها وارد کنند.

اما آنچه عملیات در الرمادی را سخت کرده وجود غیر نظامیان در آن است که نیروی هوایی عراق با پخش اطلاعیه‌هایی از آن‌ها خواست که شهر را ترک کنند. وجود غیر نظامیان امکان عملیات هوایی و توپخانه‌ای را دشوار می‌کند.

تروریست‌ها مطابق معمول از بمب‌گذاری خیابان‌ها و مناطق اطراف آن استفاده می‌کنند. تکفیری‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و اجازه خروج آن‌ها را نمی‌دهند.

اما با وجود دشواری‌های عملیات بازپس گیری الرمادی ارتش عراق مصمم به انجام آن است زیرا بازپس گیری این شهر اهمیت استراتژیک و ملی برای دولت عراق در جنگ با داعش دارد.

نیروهای امنیتی و مردمی عراق مصمم هستند تا داعش را در الرمادی به زانو درآورند. نیروهای عراقی پل‌های شناور بر روی رود الورار بسته‌اند تا به سوی مرکز الرمادی بروند.

سرلشکر «هادی رزیح» فرمانده نیروهای پلیس الانبار تصریح کرد: نیروهای عراقی چهار شهرک را در مرکز الرمادی به نام‌های الارامل، البکر، الضباط و منطقه الجرایشی از گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند.

از سوی دیگر سرلشکر «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار نیز گفت: نیروهای عراقی پیشروی‌های خود را به سمت مرکز الرمادی به ویژه مراکز دولتی در آن ادامه می‌دهند.

تاکنون در این عملیات غافلگیر کننده بسیاری از تروریست‌های داعش به مزارع مجاور گریخته‌اند. ده‌ها تروریست به هلاکت رسیده و خودروهای بمبگذاری شده آن‌ها منهدم شده است. نیروهای عراقی در حال پیشروی به سوی مرکز الرمادی و پاکسازی همه مناطق این شهر هستند.

الرمادی شهری است که حدود ۱۰۸ کیلومتر با بغداد فاصله دارد. این شهر در استان الانبار یکی از استانهای پهناور عراق قرار دارد. این شهر در جنوب غرب آنچه مثلث سنی عراق نامیده می‌شود واقع شده است. بر اساس برآورد‌ها تعداد ساکنان آن ۹۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

بیشتر ساکنان این شهر از عشایر الدیم البوفهد، البوعلوان، البوذیاب، البوعساف، البومرعی، البو خلیفه، البو ریشه و البوعبید هستند.

گروه داعش در سال ۲۰۱۴ هنگامی که بخش‌هایی از عراق را اشغال کرد وارد الانبار هم شد اما سقوط شهر الرمادی به دست داعش در هفده ماه مه ۲۰۱۵ بود.

اهمیت جغرافیایی و استراتژیکی شهر الرمادی سبب شده که دولت عراق خیلی سریع به دنبال بازپس گیری الرمادی باشد و نیروهای ارتش و مردمی با انواع سلاح‌های سنگین در اطراف این شهر خیمه زده و در آستانه بازپس‌گیری آن باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون