مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

محورهای نبرد عملیات آزادسازی موصل + نقشه

نیروهای عراقی در چهار محور اصلی با عناصر گروه تروریستی در موصل و اطراف آن درگیر هستند.

به گزارش ـ مدافعون ـ با گذشت چند ساعت از آغاز عملیات گسترده زمینی در عراق برای بازپس گیری شهر موصل و مناطق اطراف آن، خطوط دفاعی اولیه تروریست‌ها در اطراف موصل به ویژه در مناطق شمالی در هم شکسته و نیروهای عراقی توانسته‌اند به پیشروی‌های چشمگیر دست یابند.

عمده پیشروی‌ها به سمت شهر بعشیقه و مناطق اطراف خازر است که توسط پیشمرگ‌های کرد در شمال و شمال شرق موصل در حال انجام است. پیشمرگ‌ها می‌گویند با مقاومت سرسختانه داعش مواجه هستند و توانسته‌اند ده‌ها حمله داعش با خودروهای بمب گذاری شده را در محورهای مختلف بی‌اثر کنند.

همزمان نیروهای آمریکایی نیز از پایگاه هوایی قیاره، در جنوب موصل با موشک‌های هوشمند مواضع داعش را زیر آتش گرفته‌اند. حملات موشکی آمریکا به مواضع داعش در موصل همزمان با حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آین کشور و گلوله باران توپخانه‌ای داعش در موصل و اطراف آن است.

نیروهای دولتی عراق نیز در محورهای جنوبی با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکا و جنگنده‌های نیروی هوایی عراق پیشروی به سوی شهر موصل را آغاز کرده‌اند.
پیش بینی می‌شود عملیات آزادسازی موصل که بامداد امروز (دوشنبه) با دستور حیدر العبادی، نخست وزیر عراق آغاز شده صدها هزار آواره و بی‌خانمان بر جای بگذارد و همین امر نگرانی‌های زیادی را در سطح داخلی و بین‌المللی ایجاد کرده است.

در عملیات آزادسازی شهر موصل نیروهایی از ارتش عراق، یگان مبارزه با تروریسم ارتش، پلیس فدرال و تیپ واکنش سریع این کشور هسته اصلی نیروها را تشکیل می‌دهند و نیروهای شیعه مردمی "حشد شعبی"، نیروهای سنی "حشد وطنی"، پیشمرگ‌های کرد و شبه نظامیان محلی نیز در این عملیات در کنار نیروهای دولتی عراق بخشی از بار جنگ را بر دوش خواهند کشید. گرچه بنابر تاکید مسئولان عراقی تنها نیروهای رسمی دولتی وارد شهر خواهند شد.

بنا بر اعلام منابع مختلف عراقی نزدیک به ۶۰ هزار نیرو اعم از نظامیان دولتی، پیشمرگ‌های کرد و نیروهای مردمی شیعه و سنی در این عملیات حضور دارند و بزرگترین عملیات نظامی در خاورمیانه از سال ۲۰۰۳ تاکنون محسوب می شود. شمار نیروهای دولتی شرکت کننده در این عملیات نزدیک به ۳۰ هزار نیرو اعلام شده است.

عملیات زمینی هم اکنون از چهار محور در اطراف موصل در جریان است. دو محور شمالی یعنی محورهای تلعفر و دشت نینوا توسط نیروهای پیشمرگ انجام می‌شود. محور جنوبی از سمت پایگاه قیاره توسط ارتش و پلیس فدرال عراق در دست اجراست و محور چهارم که محور غربی است توسط پیشمرگ‌ها و ارتش عراق اداره می شود و هدف از آن جلوگیری از فرار عناصر داعش به داخل سوریه اعلام شده است.

  • ۹۵/۰۷/۲۶
  • خدام السیدة زینب

داعش

عراق

موصل

نیروهای عراقی

نینوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون