مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

رژیم سعودی آتش بس سازمان ملل در یمن را در نخستین دقایق نقض کرد + تصاویر

آتش بس بشردوستانه سازمان ملل که قرار بود پایان ماه مبارک رمضان رعایت شود با حملات جنگنده های رژیم سعودی به مناطق مختلف یمن نقض شد.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ جنگنده‌های رژیم سعودی با نقض آتش بس سازمان ملل که از ساعاتی پیش در یمن برقرار شده است، مناطقی از این کشور را هدف قرار دادند که چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

دقایقی پس از آن که آتش بس بشر دوستانه سازمان ملل در ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه به وقت محلی برقرار شد، جنگنده‌های سعودی این آتش بس را نقض کردند.

جنگنده‌های سعودی در این حملات استان‌های إب، حجه و لحج و همچنین مناطقی در صنعاء، پایتخت یمن و شهر تعز در جنوب غرب این کشور را هدف قرار دادند.

بمباران مرکز پلیس الرضمه در استان اِب در جنوب یمن چهار شهید و چهار زخمی برجای گذاشت.

همچنین پایگاهی نظامی در شرق صنعاء که محل استقرار مبارزان انصارالله بود، هدف قرار گرفت.

جنگنده های سعودی همچنین روز گذشته و ساعاتی پیش از آغاز آتش بس، در حمله به روستای الحظیره در بخش سنحان در استان صنعاء ۹ غیر نظامی را کشته و ۱۰ تن دیگر را که همگی زن و کودک بودند، زخمی کردند.

در همین راستا در پی بمباران مدرسه‌ای که مهاجرین در منطقه الحمرا در استان لحج در آن پناه گرفته بودند، هشت غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. در این حمله، ساختمان مدرسه به طور کامل ویران و به ساختمان‌های اطراف آن نیز خسارت‌هایی وارد شد.

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، روز جمعه گفت که درباره رعایت آتش بس از سوی عربستان سعودی تردید دارد.

وی گفت: ما امید زیادی به موفقیت این آتش بس نداریم.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا این آتش بس را که قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان، ۱۷ جولای، ادامه داشته باشد، رعایت کنند.

۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند: همه طرف‌ها در دوره توقف درگیری باید عملیات‌های نظامی را لغو کنند.

شورای امنیت همچنین خواستار خویشتنداری در برابر معدود موارد نقض آتش بس و اجتناب از گسترش درگیری‌ها در یمن شد.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که از سه ماه قبل که حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن آغاز شده بیش از سه هزار نفر کشته و بیش از یک میلیون یمنی بی‌خانمان شده‌اند.

به گفته سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی، یمن با کمبود شدید غذا و سوخت مواجه است و این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون