مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

آمریکا: نیروهای شیعه ضد داعش در عراق به ۱۰۰ هزار نفر رسیده اند

آمریکا مدعی شد از زمان ورود تروریست‌های داعش به عراق در تابستان ۲۰۱۴، تعداد نیروهای شیعه روز به روز افزایش یافته و هم اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ـ مدافعون ـ سخنگوی نظامیان آمریکایی مستقر در بغداد می گوید تعداد نیروهای شیعه که علیه گروه تروریستی داعش در عراق مبارزه می‌کنند، به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده‌ است.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در گزارشی ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش نیروهای شیعه در عراق، به نقل از کریس گارور گزارش داد از زمان ورود تروریست‌های داعش به عراق در تابستان ۲۰۱۴، تعداد نیروهای شیعه روز به روز افزایش یافته و هم اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

نیروهای دولتی عراق با پشتیبانی مبارزان یگان های بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در ماه‌های اخیر موفق شده اند گروه‌های تروریستی را از بسیاری از مناطق عراق عقب رانند.

در همین حال ماه گذشته و پس از انتشار گزارشی درباره اینکه آمریکا قصد دارد صدها نیروی نظامی به عراق اعزام کند، یک کمیته پارلمانی در عراق با حضور نیروهای آمریکایی در عراق برای آزادسازی موصل مخالفت کرد.

نایف الشماری یکی از نمایندگان پارلمان عراق در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در عراق به بهانه آزادسازی موصل و مناطق تحت اشغال داعش گفت: عراقی ها پیشتر نیز کنترل تکریت، فلوجه و ... رمادی به دست گرفته اند.

گارور در پاسخ به سوالی درباره نقش مبارزان شیعه در آزادسازی موصل گفت: دولت عراق مسئول این جنگ است. ما برای حمایت از آنان اینجا هستیم. بنابراین تصمیم برای اینکه چه کسی در این عملیات باشد، برعهده آنان (دولتمردان عراق) است.

اگرچه گارور قویا تاکید کرد که در این عملیات هیچ گونه هماهنگی میان آمریکا و ایرانیان صورت نگرفته است.

نیروهای عراقی خود را آماده آزادسازی شهر موصل می کنند؛ موصل دومین شهر بزرگ عراق است که از تابستان ۱۳۹۳ تحت اشغال تروریست‌های داعش می باشد.

در همین حال خالد العبیدی وزیر دفاع عراق گفته است اگر به خاطر فتوای مرجع عالیقدر شیعیان (آیت‌الله سیستانی) نبود، که خواستار تشکیل حشد الشعبی، بسیج مردمی عراق، شده بود، بغداد سقوط می کرد. نیروهای بسیج مردمی عراق شروع به دفاع از مناطقی کردند که خطر (داعش) آنها را تهدید می کرد. آن ها از خودگذشتگی‌های فراوانی انجام دادند و صادقانه بگویم، وجود آن ها باعث شد ما زمان کافی برای بازسازی ارتش را به دست بیاوریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون