مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعون - پایگاه اطلاعاتی رسمی مدافعان حرم و جبهه مقاومت

مدافعون - مدافعان حرم

رفع الله رایة العباس
کلنا عباسک یا زینب
لن تسبی زینب مرتین
لبیک یا حسین
لبیک یا زینب
مدافعون - پایگاه رسمی مدافعان حرم

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

نیروهای داوطلب مردمی در نبرد بازپس گیری شهر رمادی از داعش + تصاویر

رزمندگان شیعه بنا به درخواست دولت عراق در نزدیکی رمادی تجمع کرده‌اند و آماده شروع عملیات خود برای حمله به نیروهای داعش هستند. همچنین شماری از نیروهای مردمی به پایگاه حبانیه اعزام شده‌اند.

به گزارش ـ مدافعان حرم ـ دولت عراق از نیروهای داوطلب در این کشور خواسته است برای بازپس‌گیری شهر رمادی مرکز استان الانبار از تروریست‌های تکفیری داعش به یاری نیروهای دولتی بشتابند.

یک بیانیه هیات دولت عراق خاطرنشان می‌کند که پیوستن نیروهای داوطلب برای پس گرفتن شهر رمادی از عناصر داعش ضروری است، چون ارتش با کمبود نیرو مواجه است.

رزمندگان شیعه بنا به درخواست دولت عراق در نزدیکی رمادی تجمع کرده‌اند و آماده شروع عملیات خود برای حمله به نیروهای داعش هستند.

همچنین منابع اطلاع رسانی از اعزام شماری از نیروهای نظامی و مردمی به پایگاه حبانیه برای آغاز عملیات باز پس گیری الانبار از گروه داعش خبر دادند.

«احمد الاسدی» سخنگوی رسمی نیروهای بسیج مردمی در عراق گفت همه واحد‌ها و گروه‌های وابسته به نیروهای بسیج مردمی در کشور برای نبرد با تروریست های داعش در استان الانبار آماده شده اند. 

نماینده پارلمان از فراکسیون دولت قانون، در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: زمان انتظار برای حل بحران و حوادث استان الانبار به پایان رسیده است. آنچه بر سر مردم الانبار آمده است نتیجه توطئه برخی از سیاستمداران و آن دسته از افرادی است که سودشان را در جنگ و جنگ افروزی می بینند. بزرگ ترین ضربه ای که بر مردم در الانبار وارد شده است ورود عناصر داعش به مرکز این استان است.

سخنگوی بسیج مردمی عراق ادامه داد: نیروهای بسیج مردمی به طور کامل برای ورود به نبردی که نه تنها نبرد برای آزاد سازی الانبار به شمار می‌آید بلکه نبردی برای تغییر شرایط این استان و واگذاری آن به انسان‌های شریف و وطن پرست و همچنین نبردی برای اخراج تروریست‌ها و توطئه کنندگان علیه الانبار و عراق است آماده است.

وی در این بیانیه ادامه داد: ما در انتظار دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور برای ورود به استان الانبار بودیم زیرا تنها اوست که می‌تواند در این باره تصمیم گیری کند و حال که شرایط برای مشارکت نیروهای قهرمان بسیج مردمی در این نبرد فراهم شده است فرماندهی کل نیروهای مسلح نیز خواستار مشارکت بسیج مردمی در نبرد الانبار شده است، در مقابل نیروهای بسیج مردمی نیز به این خواسته به سرعت پاسخ داده‌اند.

«یوسف الکلابی» یکی دیگر از سخنگویان نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد که آزادسازی شهر رمادی از شهر تکریت ساده تر و سریع تر است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات فراهم و زمینه سازی برای تشکیل اتاق عملیات در سطح فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی آغاز شده است و ما در آستانه تکمیل طرحی فراگیر و کامل برای کمک به استان الانبار و پاکسازی آن با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و عشایر شریف هستیم.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی با انتقاد از برخی از سیاستمداران عراقی که همگام با اهداف کشورهای خارجی حرکت می‌کنند، افزود: برخی سیاستمداران وجدان، کشور و ملت خویش را به خارج فروختند.

وی افزود: ارتش عراق از بیش از ۱۰ سال پیش براساس یک سری مبانی نادرست تشکیل و پایه ریزی شد و نیاز به بازسازی کامل و بازنگری در کادر فرماندهی دارد.

الکلابی گفت: ساختار مناطق جغرافیایی استان الانبار نسبت به استان صلاح الدین ساده‌تر است و عشایر نیز برای آزادسازی الانبار از دست گروه تروریستی داعش داوطلب شده‌اند و بر این اساس، نبرد ساده و سریع‌تر خواهد بود. ما دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای داریم که برای اولین بار بکار گرفته خواهد شد و دشمن و حامیان آن‌ها را غافلگیر خواهد کرد.

از سوی دیگر «صباح کرحوت» رئیس شورای استان الانبار عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی هنوز کنترل ۳۰ درصد از مناطق راهبردی رمادی شامل مناطق سجاریه، صوفیه و منطقه نزدیک ورزشگاه را در اختیار دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدافعون - مدافعان حرم

مدافعان حرم

مدافعون